حجتالله سلیمانی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به تصویب لایحه مناقصه احداث ایستگاههای بین راهی خط یک سامانه اتوبوس تندرو (بی آر تی) اظهار کرد: پروژه احداث ایستگاههای خط یک بی آر تی مهمترین پروژه حوزه حمل و نقل شهر اهواز است. در واقع این خط در قالب چند پروژه اجرا میشود و برای سرعت عمل در اجرای این پروژه کار به چند بخش تقسیم شده است.
وی افزود: در این پروژه باید شش محور کار شامل ایجاد پایانه مبدا در میدان شهید بندر، پایانه مقصد در محدوده دانشگاه آزاد، ایجاد ایستگاههای بین راهی و آمادهسازی خط به همراه تامین ناوگان و راننده به صورت همزمان پیش بروند تا بگوییم خط یک به صورت کامل به بهرهبرداری رسیده است اما قبل از آن میتوان بهرهبرداری اولیه را آغاز کرد.
سلیمانی عنوان کرد: در این راستا مناقصه ساخت پایانه شهید بندر همزمان با مناقصه ایستگاههای بین راهی برگزار شده و قرارداد آن آماده است. مدت اجرای این پروژه، شش ماهه پیشبینی شده و با بهرهبرداری از ایستگاههای پایانه که در محدوده زیر تقاطع شهید کجباف (چهارشیر) شروع شده است، یک سر این خط به بهرهبرداری میرسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: اجرای ایستگاههای بین راهی، یک پروژه ۱۵ ماهه است که برنامهریزی شده است حداقل در یک بازه زمانی شش ماهه بتوانیم شش تا هشت ایستگاه را وارد سرویس کنیم و فعالیت اولیه خط آغاز شود. سپس به مرور ایستگاهها تکمیل و وارد چرخه خدمات میشوند.
وی افزود: در مورد ناوگان هم پیگیریها و مذاکرات در حال انجام است و در تلاش هستیم اتوبوسها را تامین کنیم.
سلیمانی عنوان کرد: ایستگاهها شکل خاص و تجهیزات کاملی خواهند داشت؛ طبق برآورد پایه برای اجرای ۲۷ ایستگاه، حدود ۵۰ میلیارد تومان نیاز است و تخمین زده میشود اوایل آبانماه عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
انتهای پیام