مازیار علی پور در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ساماندهی کنتورهای خراب و مشترکان غیر مجاز از اهداف کلان شرکت آب و فاضلاب استان گیلان برای رسیدن به وضعیت مطلوب شبکه است، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب گیلان در این راستا تمام امکانات و نیروی کاری خود را برای رفاه حال مردم به کار گرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه های جلوگیری از هدررفت آب و کاهش آب به حساب نیامده، شناسایی کنتورهای خراب و تعویض به موقع آنهاست، خاطرنشان کرد: از آغاز سال، ۴۰۹۷ کنتور خراب در استان تعویض و ساماندهی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان ادامه داد: شناسایی کنتورهای خراب از جمله وظایف مامورین قرائت کنتور می باشد که تعویض این کنتورها تاثیر بسزایی در مدیریت مصرف آب خواهد داشت.
علی پور، تعداد کل مشترکین آب شهری و روستایی استان گیلان را ۸۸۳ هزار و ۷۱۲ فقره اشتراک اعلام کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از اول سال جاری تا به امروز در سطح استان ۱۲ هزار و ۵۲۴ انشعاب جدید واگذار کرده است.
وی همچنین از پیشرفت ۸۰ درصدی خط انتقال آب از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به منطقه گلسار رشت خبر داد و تاکید کرد: با پیشرفت عملیات اجرای خط انتقال آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به منطقه گلسار، ۵۰۰۰ خانوار از نعمت آب با کیفیت برخوردار خواهد شد.
مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر شبکه توزیع آب محدوده وسیعی از منطقه گلسار و بلوار گیلان شهر رشت از آب چاههای عمیق تغذیه میشوند، گفت: اگرچه کیفیت منابع آبی فوق در محدوده استاندارد آب شرب قرار دارد، اما به دلیل وجود یون های آهن و منگنز، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در راستای افزایش کیفیت آب مشترکین مناطق فوق اقدام به تعریف و اجرای پروژه لوله گذاری به طول ۱۸۰۰ متر با لوله پلی اتیلن سایز ۳۱۵ میلیمتر، جهت انتقال آب با کیفیت تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، از رینگ آبرسانی شهر رشت واقع در میدان شهید قلیپور تا تاسیسات آبرسانی گلسار نمود.
انتهای پیام