انتشار اخبار ضدونقیض درباره کنترل روستایی در باخموت توسط اوکراینی‌ها + فیلم

اگرچه اوکراین مدعی شده که کنترل روستای «آندریوکا» در نزدیکی باخموت واقع در شرق اوکراین را به‌دست گرفته است اما وزارت دفاع روسیه این ادعاها را تکذیب می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه، ادعای اوکراین مبنی بر «بازپس‌گیری» روستای آندریوکا را رد کرده اما این درحالیست که فرمانده نیروهای زمینی اوکراین با انتشار ویدئویی می‌گوید که نیروهای این کشور کنترل این روستا را به‌دست گرفته‌اند.

سخنگوی ارتش اوکراین گفت: نیروهای اوکراینی در شرق و جنوب، دو جبهه اصلی ضدحمله اوکراین طی ۱۸ ماه جنگ، پیشرفت‌هایی داشته‌اند.

اما این اظهارات درحالی بیان شده است که وزارت دفاع روسیه تاکید می‌کند که نیروهای کشورش همچنان کنترل دست کم دو روستای کلیدی در باخموت را در دست دارند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای عنوان کرد: «دشمن از طرح‌هایی درخصوص تصرف شهر آرتیوموفسک (باخموت) دست نکشید و به انجام عملیات‌های تهاجمی ادامه داد. تلاش‌های آن‌ها جهت بیرون راندن نیروهای روسی ناکام ماند.»

روستای «آندریوکا» در جنوب شهر باخموت قرار دارد که تا حد زیادی ویران شده است. نیروهای روسی کنترل این شهر را در ماه مه به دست گرفتند و نیروهای این کشور طی هفته گذشته ۱۶ حمله اوکراینی را در این بخش دفع کردند که با تلفاتی بیش از ۱۷۰۰ کشته و زخمی و انهدام ۱۶ تانک همراه بود.

اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای زمینی اوکراین با انتشار ویدئویی در تلگرامش نوشت: «روستای آندریوکا تحت کنترل کامل نیروهای کی‌یف است.»

پس از انتشار این ویدئو، افسر مطبوعاتی تیپ سوم تهاجمی اوکراین اعلام کرد: جایی برای نصب پرچم در آندریوکا نیست. همه جا نابود شده است. خود این روستا دیگر وجود ندارد. اما این منطقه به هر حال مهم است. کنترل این منطقه قدم مهم دیگری به‌شمار می‌رود.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز ضمن ادعا نسبت به «عدم موفقیت نیروهای روسی» در تلگرامش نوشت: «نیروهای روسی نتوانستند دفاع اوکراین را در دو روستایی واقع در شمال غرب باخموت دفع کنند.»

خبرگزاری رویترز در پایان تاکید کرد که قادر به تایید این گزارش‌ها نیست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402062615753
  • خبرنگار : 71660