رسانه‌های عبری: تهدید بمب‌های دست ساز از کرانه باختری به قلب «تل‌آویو» منتقل شده است

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که رویارویی با فلسطینی‌ها دیگر به بمب‌های دست ساز علیه ارتش این رژیم در کرانه باختری محدود نمی‌شود، بلکه این تهدید به قلب تل‌آویو منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، یوسی یهوشع، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت در واکنش به انفجاری که صبح روز جمعه در پارک یارکون در تل‌آویو رخ داد، گفت، یک بمب در پارک یارکون کار گذاشته شد و مسؤولان دو نهاد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این مساله اذعان دارند که تهدید فلسطینی‌ها جدی به نظر می‌رسد.

وی گفت، تهدید فلسطینی‌ها دیگر به بمب‌گذاری‌ها علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در این مناطق محدود نمی‌شود و امروز این تهدید به قلب تل‌آویو منتقل شده است.

یهوشع افزود، اخیرا نیروهای صهیونیستی دو فلسطینی را که دارای کارت آبی هستند و در یافا کار و در نزدیکی قدس زندگی می‌کنند، به اتهام کارگذاری آن بمب‌ها دستگیر کردند.

این اظهارات پس از آن است که منابع عبری صبح جمعه ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ از وقوع انفجاری در مرکز شهر تل‌آویو در وسط اراضی اشغالی خبر دادند.

منابع عبری اعلام کردند: یک بمب در پارک یارکون در مرکز تل‌آویو بدون اینکه تلفات جانی داشته باشد، منفجر شد.

همچنین رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک دستگاه خودروی پر از بمب را در خیابان ۴۳۱ در نزدیکی رمله در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ توقیف کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی کشف و توقیف این خودرو، پلیس رژیم صهیونیستی خیابان مذکور را مسدود کرد.

خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در حال بررسی این مساله هستند که آیا بین بمبی که در تل‌آویو منفجر شد و خودرویی که توقیف شده، ارتباطی وجود دارد.

منابع عبری زبان تاکید کردند که یک جوان فلسطینی که راننده این خودرو بوده، بازداشت شده است. این در حالی است که شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از بازداشت سه فرد در داخل این خودرو خبر داد.

پایگاه خبری عبری زبان واللا ادعا کرد که ظاهرا این بمب‌ها قرار بوده برای انفجار در ایام اعیاد یهودی جاسازی شوند.

در همین حال، برخی منابع نیز گفته‌اند که این خودرو بمب‌گذاری شده بوده و برای انجام عملیات شهادت‌طلبانه آماده شده بود.

پایگاه خبری عبری زبان «حدشوت» اعلام کرد که افراد بازداشت شده در داخل خودرو در خیابان ۴۳۱ در نزدیکی رمله از ساکنان قدس شرقی هستند و حرف و حدیث‌ها در مورد خنثی سازی یک عملیات بزرگ است.

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی با احتمال انجام عملیات مقاومت در تعطیلات سال نو یهودی حدود ۵۰۰۰ تن از نیروهای خود را در سراسر فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، شهرک نشینان رژیم صهیونیستی در سایه شکاف اجتماعی بی‌سابقه و تنش امنیتی بزرگ به استقبال «عید کیپور» می‌روند.

الون بن داوید، تحلیلگر مسائل نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت، در سال جاری میلادی سرویس اطلاعاتی شاباک بیش از ۲۰۰ هشدار درباره نیت گروه‌های فلسطینی برای اجرای عملیات در کرانه باختری دریافت کرده است. بسیاری از این هشدارها درباره عملیات ربایش سربازان یا شهرک نشینان صهیونیستی در مسیرهای کرانه باختری است.

این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تهدید آتی که ارتش رژیم صهیونیستی باید با آن در کرانه باختری مقابله کند، بمب‌های دست ساز و پهپادهای انتحاری هستند.

شای لِوی، تحلیلگر مسائل نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گفت، ارتش رژیم مدت‌هاست نظاره‌گر تلاش تشکیلات مسلح فلسطین برای استفاده از سلاح است که امکان حملات خونبارتر به صهیونیست‌ها و نیروهای امنیتی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062515231
  • خبرنگار : 71592