بهروز لطفی ۲۲ شهریور در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان مرکزی اظهار کرد: در هفته جاری برنامه بازرسی ادواری ادارات کل زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و جلسه شورای هماهنگی استان برگزار شد.
وی افزود: در فرآیند این بازرسی در رابطه با سلامت نظام اداری و اقدامات پیشگیرانه در رابطه با کاهش فساد و ارتقای سلامت نظام اداری در ادارات کل زیرمجموعه بررسی هایی انجام و نکاتی مطرح شد.
معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در رابطه با اقدامات پیشگیرانه، شناسایی و رفع گلوگاه های فساد نکاتی مطرح شد که به طور جد باید توسط مدیران مربوطه پیگیری شود.
لطفی بیان کرد: در حوزه ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات بر ارتباطات مستمر و راه اندازی میز خدمت در ادارات کل تاکید شد تا نسبت به رفع مشکلات و تامین درخواست های مردم اقدام لازم صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت تعارض منافع باید مصادیق مربوطه شناسایی و نسبت به مدیریت آنها اقدام لازم صورت گیرد، همچنین در حوزه نظارت و بازرسی، بازرسی های برنامه ریزی شده از شهرستان ها باید انجام شود تا نسبت به رفع نواقص احتمالی اقدام شود.
معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بازرسین سلامت اداری در واحدهای اجرایی منصوب شده اند تا این اقدام را انجام دهند، تمام اقدامات در راستای پیشگیری از فساد و ارتقا سلامت اداری انجام می شود و پیگیری های لازم توسط اعضای شورای هماهنگی انجام خواهد شد.
لطفی ادامه داد: تحلیل مناسب نتایج ارزیابی عملکرد و تدوین پروژه های بهبود و پیگیری اجرای برنامه ها در کمیته ارزیابی عملکرد و همچنین پیگیری رفع نواقص اعلام شده در گزارش های بازرسی نیز در این برنامه مدنظر است.
وی بیان کرد: بهرهمندی از ظرفیت سمن ها، انجمنهای علمی و اندیشکده ها و اطلاع رسانی کانال های اخذ گزارش های مردمی نیز مورد توجه است و باید انجام شود.
لطفی همچنین به برگزاری مستمر و هدفمند جلسات کمیته سلامت اداری، تدوین برنامه عملیاتی سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و تصویب در کمیته، پیگیری اجرای برنامه ها در کمیته، پیگیری رفع گلوگاه های فساد و تهیه گزارش اثربخشی راهکارهای اجرا شده، مدیریت تعارض منافع، مستند کردن ملاقات های مردمی و تعامل با کارمندان و تحلیل علل بروز شکایات و اقدام در راستای کاهش شکایات و ... نیز اشاره و تاکید کرد.
انتهای پیام