یک مسئول در وزارت تعاون:

سلامت نظام اداری باید با جدیت دنبال شود/ پیگیری رفع گلوگاه های فساد

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سلامت نظام اداری، ارتباط مردمی و پاسخگویی به مردم باید با جدیت دنبال شود.

بهروز لطفی ۲۲ شهریور در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان مرکزی اظهار کرد: در هفته جاری برنامه بازرسی ادواری ادارات کل زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و جلسه شورای هماهنگی استان برگزار شد.

وی افزود: در فرآیند این بازرسی در رابطه با سلامت نظام اداری و اقدامات پیشگیرانه در رابطه با کاهش فساد و ارتقای سلامت نظام اداری در ادارات کل زیرمجموعه بررسی هایی انجام و نکاتی مطرح شد.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در رابطه با اقدامات پیشگیرانه، شناسایی و رفع گلوگاه های فساد نکاتی مطرح شد که به طور جد باید توسط مدیران مربوطه پیگیری شود.

لطفی بیان کرد: در حوزه ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایات بر ارتباطات مستمر و راه اندازی میز خدمت در ادارات کل تاکید شد تا نسبت به رفع مشکلات و تامین درخواست های مردم اقدام لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت تعارض منافع باید مصادیق مربوطه شناسایی و نسبت به مدیریت آنها اقدام لازم صورت گیرد، همچنین در حوزه نظارت و بازرسی، بازرسی های برنامه ریزی شده از شهرستان ها باید انجام شود تا نسبت به رفع نواقص احتمالی اقدام شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بازرسین سلامت اداری در واحدهای اجرایی منصوب شده اند تا این اقدام را انجام دهند، تمام اقدامات در راستای پیشگیری از فساد و ارتقا سلامت اداری انجام می شود و پیگیری های لازم توسط اعضای شورای هماهنگی انجام خواهد شد.

لطفی ادامه داد: تحلیل مناسب نتایج ارزیابی عملکرد و تدوین پروژه های بهبود و پیگیری اجرای برنامه ها در کمیته ارزیابی عملکرد و همچنین پیگیری رفع نواقص اعلام شده در گزارش های بازرسی نیز در این برنامه مدنظر است.

وی بیان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت سمن ها، انجمن‌های علمی و اندیشکده ها و اطلاع رسانی کانال های اخذ گزارش های مردمی نیز مورد توجه است و باید انجام شود.

لطفی همچنین به برگزاری مستمر و هدفمند جلسات کمیته سلامت اداری، تدوین برنامه عملیاتی سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و تصویب در کمیته، پیگیری اجرای برنامه ها در کمیته، پیگیری رفع گلوگاه های فساد و تهیه گزارش اثربخشی راهکارهای اجرا شده، مدیریت تعارض منافع، مستند کردن ملاقات های مردمی و تعامل با کارمندان و تحلیل علل بروز شکایات و اقدام در راستای  کاهش شکایات و ... نیز اشاره و تاکید کرد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402062214306
  • خبرنگار : 50204