حجت الاسلام جواد نیک بین در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شخصأ جزء مخالفین این طرح هستم و تلاش دارم اگر به صحن بیاید ترشیز را هم به آن اضافه کنیم تا بردسکن، ششتمد، بجستان و روستاهای اطراف، یک نماینده و خلیلآباد، کاشمر و کوهسرخ یک نماینده داشته باشند. در یک تقسیمبندی دیگر خلیلآباد، بردسکن و ششتمد یک نماینده و کاشمر و کوهسرخ یک نماینده خواهند داشت.
وی عنوان کرد: هرچند اصلاحیه قانون انتخابات بهتر از قبل شده، ولی همچنان نواقص قابلتوجهی دارد که باید دوباره اصلاح شود. افزایش تعداد ثبتنامکنندگان در انتخابات، نشان دهنده حضور بیشتر برادران و خواهران در قامت خادمی به مردم و کشور است.
نماینده مردم منطقه ترشیز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از اینکه تمامی این افراد در عرصه بمانند استقبال میکنم، انتخابات یک فرصت دانشافزایی است و مردم با شنیدن نظرات همه کاندیداها میتوانند بهترین را انتخاب کنند. البته از مردم عزیز تقاضا دارم از همین ابتدا به کسی قول ندهند و زود طرفدار کسی نشوند، سابقه، توانایی، کارآمدی و فعالیتهای فرد را بسنجند و با توجه به نوع ایده و نگاه هر کاندیدا تصمیم بگیرند.
وی در ادامه در خصوص تغییرات تعدادی از مدیران شهرستانهای ترشیز در سال انتخابات گفت: حذف مدیران ناکارآمد، همیشه به نفع کشور است. مجلس باید قوانین مزاحم و دولت باید مدیر مزاحم را حذف کند؛ اما نظرم درباره تغییرات در سال انتخابات این است که من همیشه تغییر و حرکت به جلو را مفید میدانم. البته تغییرات نباید فقط بر اساس مباحث سیاسی باشد.
مدیران بیحال و بیرمق باید حذف و جابجا شوند
نیک بین اظهار کرد: معتقدم، مدیرانی که بیحال و بیرمق هستند و مدت خدمتشان طولانی شده باید حذف و جابجا شوند. مدیری که ساعت ۷ صبح سرکار بیاید و ساعت ۲ به خانه برود و بعدازظهرها، موبایلش را از دسترس خارج کند و پاسخگوی مردم نباشد، مدیر به درد بخوری نیست. مدیرانی که عملکردشان نارضایتی عمومی به همراه دارد، حتماً باید تشریف ببرند و مدیر توانمند، پرکار، جدی، در حال رشد و به فکر ارتقاء منطقه حتماً باید حفظ شود و مورد تعریف، تمجید و تقدیر قرار گیرد.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت جاده شادمهر به کاشمر، خلیلآباد به بردسکن انابد به درونه گفت: ماده ۲۳ جاده خلیلآباد به درونه اخذ و در ردیف بودجه قرار گرفت و برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۴ میلیارد تومان و امسال هم ۶۶ میلیارد تومان اعتبار برای آن قرار داده شد که متاسفانه به دلیل موانعی که از قبل به وجود آمده بود ـ یعنی اجرای اشتباه باند دوم جاده خلیلآباد به بردسکن ـ این اعتبار تخصیص نیافت.
این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر جابجایی ستونهای برق این جاده اجرا و اعتبار قابل توجهی هزینه شده و به زودی عملیات اجرایی جاده خلیلآباد به بردسکن شروع میشود؛ اما یکی از کارهای بزرگی که در منطقه شروع شده موضوع جاده شادمهر به کاشمر است که در واقع از ۱۴۰۱ عملیات اجرایی شروع شده و پیشرفتش در یکسال اخیر چشمگیر بوده است.
وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ زمینه تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان برای جاده شادمهر به کاشمر در حالی فراهم شد که اعتبار این جاده سالانه ۲۸ میلیارد تومان بود که با پیگیریهای انجام شده اعتبارش افزایش ۱۰۰۰درصدی داشت. با پیگیریهای جدیتر که امسال انجام شده با وعدههای مسئولان، این جاده در انتهای سال ۱۴۰۳ باید تمام شود.
برای سالهای آینده مسیر راهآهن به نتیجه میرسد
نیک بین در خصوص جاده سبزوار گفت: بعد از حوادث وحشتناکی که در ماههای اخیر رخ داد، از سمت سبزوار هم کارهایی شروع شد. ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار طی دو مرحله اخذ و پیمانکار مشخص شده و هماکنون پروژه در حال کار است، ولی برای روکش آسفالت مسیر بردسکن تا سبزوار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود: اگر قرار باشد برای احداث باند دوم نیز اتفاقی بیفتد نیاز به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی است که در حال حاضر قابل انجام نیست؛ اما اتفاق خوبی که برای این جاده افتاده این که بنا به مصوبه راهآهن کشور مسیر مواصلاتی یونسی بجستان به بردسکن و بردسکن به سبزوار در قالب کریدور جنوب شرقی کشور به شمال از این مسیر عبور خواهد کرد و انشاالله برای سالهای آینده مسیر راهآهن این منطقه به نتیجه میرسد.
نماینده مردم منطقه ترشیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آسفالت بخش اعظم روستاهای منطقه ترشیز انجام شده، هرچند هنوز روستاهایی داریم که در این زمینه مشکل دارند. با این حال طی مدت سهسال، قریب ۳۵۰۰ تن قیر برای روستاها و جادههای مواصلاتی از طریق بنیادمسکن و وزارت راه و راهداری کشور اخذ شد.
وی از اخذ مجوز دفتر نظام مهندسی معدن از شورای عالی خبر داد و بیان کرد: تلاش شد برای رفع معضلات معادن مختلف منطقه کوهسرخ، کاشمر، خلیلآباد و بردسکن بتوانند افراد بیشتری را بکار بگیرند، به طور مثال معدن مس خلیلآباد تقریباً در مرحله واگذاری به فردی غیربومی بود که با حمایت از فرد بومی الان در حال کار و فعالیت است و به زودی کارخانه فراوری مس در خلیلآباد راه میافتد. کارخانه کنستانتره هم برای معدن کوهسرخ و در بردسکن کارخانهها و دستگاههای فرآوری متعددی در حوزه معدن خریداری، نصب و تجهیز شده که اکنون در حال استفاده است و قریب به ۶۰۰۰ نفر در حوزه معادن مشغول بکار شدهاند.
بهرهبرداری از ۲۰ چمن مصنوعی تا پایان امسال
نیک بین اظهار کرد: در رابطه با زیرساختهای مخابراتی نیز اتفاق خیلی خوبی که افتاد استفاده از بودجههای uso بود. روستاهایی که امکان ارتباطات مخابراتی در حوزه اینترنت نداشتند با نصب چندین دکل در منطقه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان فقط در حوزه زیرساختی مخابراتی این امکان فراهم شد به طوری که در خیلی از مناطق شهر کاشمر، خلیلآباد و بردسکن زیرساخت فیبر نوری تجهیز که سرعت و کیفیت را بالا برد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بودجهای کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در حوزههای مختلف زیرساختی بهداشت و درمان اعتبار جذب شد، افزود: مبلغ ۲۶ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز درمانی شهرستان کوهسرخ هم تخصیص یافت و هم آمبولانس و تجهیزات مورد نیاز خریداری و مرکز درمانی شهر ریوش تکمیل شد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه چندین روستا در منطقه بردسکن از جمله دوغاباد و... برق نداشتند که برخی روستاها با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی برقدارشد، گفت: تقریباً قالب ستونهای مزاحم در روستاها، از محل اعتبارات طرح بهارستان جابجا شدند.
وی از بهره برداری حدود ۱۲ چمن مصنوعی در منطقه ترشیز خبر داد گفت: حدود ۲۰ چمن مصنوعی تا پایان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید. با حمایتهای بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و بنیادهای خیریه در کشور اتفاقات خوبی در حوزه ورزش در حال انجام است. سالن ورزشی در ایور با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی افتتاح میشود. سالن قوژد با اعتباری که از بنیادعلوی و سازمان برنامه اخذ شده و با قول مدیرکل ورزش خراسانرضوی تا پایان سال تکمیل و به بهرهبرداری میرسد.
آخرین اقدامات انجام شده برای جبران خسارت وارده به کشاورزان
وی در ادامه در خصوص قطعی برق چاه موتورها گفت: قرار نبود قطعی برق از حوزه صنعت و کشاورزی شروع شود، ولی متاسفانه دولت از همین سر فصل، کمبود برق خود را تأمین کرده که طبق قانون باید خسارت وارده به حوزه کشاورزی و صنعت را پرداخت کند.
نیک بین اظهار کرد: اگرچه ما هم از طریق سازمان برنامه و بودجه و معاون اول و خود رئیسجمهور پیگیر بودهایم و در این راستا دو جلسه برگزار کردهایم ولی نتایج قابل توجهای حاصل نشده است. طبق قانون و آییننامههای اجرایی، کشاورز متضرر شده و باید در این موضوع خسارت به آنها پرداخت شود و تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی تلاشهای زیادی کردیم تا بتوانیم خاموشی چاههای کشاورزی منطقه را به حداقل برسانیم، جلساتی با وزیر نیرو و رئیس کمیسیون کشاورزی با حضور استاندار خراسانرضوی و دو نفر از مدیران کشاورزی منطقه داشتیم و در آن جلسه مصوب شد خاموشی برای ترشیز یک روز باشد، ولی متاسفانه به دلیل کمبود بسیار شدید برق و بالا رفتن درجه گرما در کشور، شورای عالی امنیت ملی این مصوبه را لغو کرد و متاسفانه کشاورزان به درد بزرگ و عظیمی دچار شدند و خسارات زیادی دادند.
نماینده مردم منطقه ترشیز تصریح کرد: در حوزه خاموشی چاه موتورهای کشاورزی ما موفق نبودیم و معتقدم باید برای سال بعد یک اتفاق جدیدی بیفتد، مثلاً برای هر یک از چاه موتورها تسهیلاتی در نظر گرفته شود و ژنراتورها و موتور برقهای گازوئیلی در کنار چاهموتورها تعبیه تا در پیک مصرف برق با خاموشی چاهموتور مواجه نشویم.
جاده شادمهر به کاشمر جزو مهمترین اولویتهای منطقه
وی در ادامه موضوع جاده شادمهر به کاشمر را جزو مهمترین اولویتهای منطقه دانست و گفت: حوزه برق و ایجاد نیروگاه و نهضت ملی مسکن برای چهار شهرستان حوزه ترشیز باید پیگیری شود.
نیک بین اظهار کرد: برای فرودگاه دولتی شهیدمدرس، به جز نصب یک تابلو، هیچ اقدام جدی در چندین سال اخیر نشده است؛ این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ که وارد مجلس شدم ۹۶ درصد عملیات فیزیکی فرودگاه گناباد انجام شده بود. برخی از دوستان میگویند اعتبار فرودگاه کاشمر به گناباد رفته اما اینگونه نیست، فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۰ کلنگزنی و اعتبارات بسیار زیادی در سالهای مختلف برای آن گذاشته شده، لذا ارتباطی بین آن فرودگاه و فرودگاه کاشمر وجود ندارد.
وی گفت: در مورد فرودگاه بخش خصوصی، پیگیریهای خیلی زیادی در خصوص تحویل زمین و در حوزههای مختلف داشتیم که البته بخش خصوصی متقاضی واگذاری این فرودگاه به دولت با یک قیمت خاصی بود که متاسفانه هیچکدام از نهادهای اداری متقاضی خرید این فرودگاه خصوصی نشدند. حتی طرحی را دادیم که شهرداری باند آنجا را افزایش دهد و بتواند یک همکاری خوبی با فرودگاه خصوصی انجام دهد تا نفعش را مردم ببرند، ولی متاسفانه شهرداری کاشمر زیر بار حمایت از این فرودگاه نرفت و در حال حاضر موضوع فرودگاه کاشمر در سالجاری منتفی است.
این نماینده مجلس در خصوص وضعیت راه آهن گفت: موضوع راهآهن را هم با پیگیریهایی که انجام شده خط راهآهن از جنوب شرقی به شمال شرقی کشور از بردسکن باید عبور کند که منطقه از این موضوع منتفع خواهد شد.
انتهای پیام