به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه از تولید فصل جدیدی از مجموعه تولیدات رسانه ای آموزشی «با هم یاد بگیریم» خبر داد.
وی درباره این تولیدات توضیح داد: نزدیک به دو سال است که فرهنگسرای رسانه برند محصولات رسانهای «باهم یاد بگیریم» را ویژه تولید رسانهای به خود اختصاص داده و به آموزش بنیادین مهمترین موضوعات در حوزه سواد رسانهای روی آورده است.
او با اشاره به اهمیت آموزش رسانهای به نوجوانان هم گفت: مخاطب اصلی محصولات «با هم یاد بگیریم» نوجواناند و هدف ما آموزش بنیادین موضوعات مهم رسانهای و سواد رسانهای به این رده سنی است. از آنجا که این نسل بسیار بیشتر از نسلهای دیگر در معرض تولیدات رسانهای بوده و مشتری آن است اهمیت آموزش صحیح و دقیق به آنها احساس میشد. از سویی دیگر باید توجه داشت که رسانههای خارجی معاند سرمایهگذاری گستردهای بر این رده سنی دارد که باید با آنها مقابله کرد.
رییس فرهنگسرای رسانه همچنین درباره سابقه این تولیدات ویدیویی بیان کرد: پیش از این چهار سری از محصولات «باهم یاد بگیریم» با همکاری رسانههای مطرح کشور تولید و منتشر شده است. در این محصولات سعی کردیم مهمترین موضوعات در حوزه علم رسانه را به زبانی ساده و گویا آماده کرده و در اختیار مخاطبان قرار بدهیم. رسانههای معتبر کشور نیز با استفاده از ضریب نفوذ بالای خود در نشر اطلاعات و محتوا ما را در بهتر دیده شدن این محصولات یاری کردند.
شکیبایی درباره جزییات جدیدترین فصل از مجموعه «باهم یاد بگیریم» هم گفت: این محصولات جدید سه قسمتی است و به موضوع مهم مقابله با اخبار جعلی (فیک نیوزها) میپردازد. همانطور که میدانید ظهور شبکههای اجتماعی فضا را برای ظهور اخبار جعلی به شدت گسترش داد و بارها میبینیم که یک خبر جعلی در فضای غیررسمی منتشر شده و بسیاری از امور را تحت تاثیر قرار میدهد. در این ۳ قسمت قصد داریم با نگاهی متفاوت به فیک نیوزها روشهای شناخت آنها و مقابله با این پدیده را بررسی کنیم.
رئیس فرهنگسرای رسانه در پایان اعلام کرد: این مجموعه هم اکنون آماده شده و به زودی از طریق شبکههای اجتماعی و فضای مجازی فرهنگسرای رسانه در پلتفرمهای مختلف و خبرگزاری های کشور منتشر میشود. تولید این محصولات در فرهنگسرای رسانه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام