رئیس اطلاعات نظامی اوکراین: ضد حمله در ماه‌های سرد هم ادامه می‌یابد

رئیس اطلاعات ارتش اوکراین گفت، ضد حمله اوکرین علیه روسیه در فصل سرما هم با وجود اینکه نبرد دشوارتر خواهد شد، ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین ضد حمله خود را علیه نیروهای روسی در تابستان سال جاری میلادی و با هدف بازپس‌گیری ده‌ها روستا در جنوب و شرق تحت کنترل نیروهای روسی ظرف سه ماه آغاز کرد اما این روند به دلیل وجود زمین‌های مین‌گذاری شده و همچنین استقرار بیش از حد نیروهای روسی پیچیده شده است.

"کریلو بودانف"، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت: ضد حمله به هر حال ادامه می‌یابد. در هوای سرد، مرطوب و در گل و لای البته که نبرد سخت و دشوارتر می‌شود. نبرد ادامه خواهد داشت. ضد حمله ادامه می‌یابد.

این اظهارات که در کنفرانسی در کی‌یف به میزبانی بنیاد "ویکتور پینچوک" بیان شد، جدی‌ترین نشانه‌ای است که مشخص می‌کند اوکراین برنامه‌ای برای متوقف کردن ضد حمله خود علیه نیروهای روسی با وجود نزدیک شدن به هوای سرد و زمستان ندارد.

غرب میلیاردها دلار تجهیزات نظامی تهیه کرده و هزاران جنگنده اوکراینی را برای حمله متقابل آموزش داد تا به کی‌یف در تلاش برای بازپس‌گیری اراضی تحت کنترل روسیه کمک کند اما پیشرفت در این ضد حمله آهسته و کند است و باعث شده تا حامیان این کشور نگران شوند.

"وادیم اسکیبیتسکی"، یکی از مقام‌ها در آژانس جاسوسی ارتش اوکراین اوایل روز شنبه گفته بود که روسیه در حال حاضر ۴۲۰ هزار نیرو در داخل اوکراین دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061911821
  • خبرنگار : 71129