از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام می شود؛

برپایی ۹ ایستگاه و موکب سلامت در مسیر زائران حرم رضوی(ع)

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از برپایی پایگاه‌ها و موکب‌های سلامت به منظور خدمات‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: ۹ پایگاه در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و فاروج راه اندازی شده‌اند و به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

دکتر محمدرضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، با تأکید بر اینکه بیش از ۱۲۰ نیروی بهداشتی و درمانی در قالب مراقب سلامت، پزشک، پرستار، ماما، دارویار، بهورز و... در دو شیفت کاری در این پایگاه‌ها حضور دارند، افزود: زمان فعالیت ایستگاه‌ های سلامت تا ۲۳ شهریور از ساعت هفت صبح الی ۱۴ و از ۱۴ تا ۱۸ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ویزیت پزشک، خدمات پرستاری و دارویی، آموزش سلامت، نمونه گیری و بیماریابی کرونا، وبا و... از جمله خدماتی است که در این ایستگاه ها ارائه می‌شود، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران، دو ایستگاه سلامت بجنورد، دو ایستگاه در شیروان، دو ایستگاه در مانه و سملقان و سه ایستگاه فاروج راه اندازی شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: هم چنین در این مدت با حضور بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و محل‌های اسکان زائران، تشدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازرسان، مراقبت بر سلامت آب و غذای و محل اسکان زائران را برعهده دارند، عنوان کرد: یکی از مهمترین موارد نظارتی، تامین آب شرب سالم برای زائران است که کارشناسان با توجه به احتمال شیوع بیماری منتقله از آب و غذا، بر کیفیت آب و استفاده از یخ ‌های بهداشتی نظارت دارند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402061811124
  • خبرنگار : 50046