فرماندار مشهد خبر داد

احداث بیمارستان صحرایی در مُلک‌آباد

فرماندار مشهد احداث بیمارستان صحرایی در مُلک‌آباد، را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه پایانی ماه صفر برشمرد و گفت: به منظور خدمت به زائران داروخانه‌های اطراف حرم تجهیز و به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته فعالیت خواهند داشت و بقیه داروخانه‌ها نیز تا ساعت ۱۲ شب فعال خواهند بود.

محسن داوری در مراسم افتتاحیه طرح ملی همسفران خورشید که امروز، ۱۶ شهریور در سالن سردار صلح جمعیت هلال احمر مشهد برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده برای خدمت‌رسانی به زائران از طریق دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف، عنوان کرد: امروز نگاه ما این نیست که مشکل زائر امام رضا ( ع ) را برطرف کنیم بلکه نگاه ما این است که خدماتی ارائه دهیم که زائر امام رضا (ع) دچار مشکل نشود.

وی تأکید کرد: رویکرد ما این است که در دهه پایانی صفر، زائری که وارد مشهد می‌شود بدون اقامت نباشد و  بر همین اساس، حدود چهار هزار و ۱۰۰  مکان برای اسکان زائران شناسایی و تجهیز کردیم.

داوری با بیان اینکه وظیفه ما این است که کاری که انجام می‌دهیم بی‌منت باشد و زائر وقتی به ما مراجعه می‌کند، با روی گشاده ما مواجه شود، افزود: با ۷۰۰ واحد صنفی اطراف حرم رضوی تفاهم‌نامه‌ای بسته شده که ۲۰ قلم کالای ضروری به قیمت مصوب و قیمت روی کالا  به زائران ارائه دهند و تمام این واحدهای صنفی در اپلیکیشن نشان نیز مشخص شده‌اند و زائران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن این واحدها را به راحتی پیدا کنند.

فرماندار مشهد تسهیل رفت‌ و ‌آمد زائران را از دیگر موارد خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر ذکر کرد و در این رابطه گفت: در هر جایی که اجتماع زائران را داشته باشیم، سرویس ایاب و ذهاب را فراهم کرده‌ایم و همه سرویس‌های حمل و نقل عمومی در مکان‌های شلوغ، به صورت رایگان و در فرصت‌های زمانی حتی‌الامکان ۲۴ ساعته به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، همچنین حدود ۲۰۰ تاکسی نیز به طور شبانه‌روزی  به زائران اطراف حرم خدمت‌رسانی خواهند داشت.

وی ادامه داد:  در روزهای پایانی صفر که محدودیت تردد در مسیرهای منتهی به حرم را داریم، برای زائران سالمند و افراد کم‌توان که قصد تشرف به حرم رضوی را دارند نیز امکان استفاده از خدمات ویلچر در را فراهم کرده‌ایم که این اقدام از سال قبل استارت زده شده است.

داوری با بیان اینکه ۳۰ نانوایی در اطراف حرم اضافه کردیم و  ۳۰ نانوایی سیار نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران خواهد بود، تأکید کرد: هیأت‌های مذهبی و کلونی‌های جمعیتی را مستثنی کردیم که اینها  برای تهیه نان حجمی نیازی نیست که در صف نانوایی بایستند و بقیه زائران  را دچار مشکل کنند، بلکه هیأت‌های مذهبی برای تهیه نان حجمی باید از طریق شورای هیئات مذهبی اقدام و نان مورد نیاز خود را از نانوایی‌ها تهیه کنند.

فرماندار مشهد احداث بیمارستان صحرایی در مُلک‌آباد، را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و افزود: به منظور خدمت به زائران داروخانه‌های اطراف حرم تجهیز و  به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته فعالیت خواهند داشت و بقیه داروخانه‌ها نیز تا ساعت ۱۲ شب فعال خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در چهار مسیر منتهی به حرم، چهار پایگاه نظارت بر بازار ایجاد کردیم که اینها واحدهای سیاری دارند. ۱۴ دستگاه نظارتی، به طور شبانه‌روز نظارت بر بازار را انجام می‌دهند که وظیفه بررسی و رسیدگی به شکایات را دارند، همچنین به منظور تسهیل در نظارت، امروز تمام واحدهای صنفی اطراف حرم قیمت‌گذاری شده و قیمت‌ها  با اتیکت روی کالا مشخص شده است.

داوری ایجاد سامانه رفت و برگشت زائران را از جمله اقدامات دیگر صورت گرفته برای تسهیل در امر رفت و برگشت زائران ذکر کرد و گفت: به طور کلی در ایام پایانی ماه صفر همه و همه و از جمله جمعیت هلال احمر  دست به دست هم داده‌ایم تا خدمات بی‌نقصی را به زائران ارائه کنیم.

گفتنی است در  طرح ملی امداد و نجات به زائران امام رضا ( ع )، در دهه پایانی صفر با عنوان "همسفران خورشید ۸"،  ۱۵۰۰ امدادگر از ۱۵ استان کشور شامل تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، فارس، همدان، زنجان، گلستان، یزد، اردبیل،  سیستان و بلوچستان، سمنان، بوشهر و هرمزگان حضور دارند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061610397
  • خبرنگار : 50355