فعال بودن ۴۵ پروژه بخش فاضلاب لرستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان از فعال بودن ۴۵ پروژه بخش فاضلاب استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، یاسر اکبریان چهاردهم شهریور در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی همکاران در حال حاضر نزدیک به ۴۵ پروژه فعال در بخش فاضلاب در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: مهمترین این پروژه‌ها شامل عملیات اجرایی ساخت ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای ازنا، کوهدشت، الشتر، نورآباد و دورود با پیشرفت ساختمانی بیش از ۶۰ درصد است.

اکبریان تصریح کرد: در همین دو سال اول دولت سیزدهم نزدیک به ۲۰ درصد پیشرفت داشته و تلاش می‌کنیم با حمایت استاندار لرستان و سایر مسئولان استانی و کشوری از طریق ماده ۵۶ و مشارکت بانک‌های عامل این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

این مسئول افزود: خوشبختانه تصفیه‌خانه کوهدشت از این تسهیلات استفاده کرده و مابقی هم در دستور کار هستند.

اکبریان همچنین به سایر پروژه‌های فعال در بخش فاضلاب در استان اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی مانند اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب، بحث انتقال فاضلاب از داخل شهر دورود به خارج از شهر و سایر موارد در حال انجام است.

وی بیان کرد: در همین پنج ماه سال جاری حدود ۲۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان اجرا شده است.

اکبریان میزان اعتبارات این پروژه‌ها را در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد با حمایت‌های مدیریت ارشد استان و مسئولان وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور از طریق همه ابزارهای قانونی و مالی بخش زیادی از این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۹۰ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۲:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402061509733
  • خبرنگار : 50176