نظریه جدید اندیشکده انگلیسی درباره علت شکست ضدحمله اوکراین

یک اندیشکده سرشناس انگلیسی با مطرح کردن نظریه‌ای جدید درباره دلیل شکست‌های اوکراین در میدان نبرد بیان داشت، کشورهای غربی نباید در ارائه آموزش و تجهیزات به سربازان اوکراینی بر اینکه از این سربازان افسرانی به سبک ناتو بسازند، تمرکز کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، انستیتوی خدمات متحد سلطنتی انگلیس (راسی) که خودش را قدیمی‌ترین اندیشکده امنیتی جهان می‌داند، توصیه کرد کشورهای غربی در برنامه‌های آموزش و تجهیز سربازان اوکراینی باید رویکرد تبدیل این سربازان به افسرانی به سبک ارتش‌های ناتو را کنار گذاشته و به جایش آموزش‌هایی مطابق با وضعیت کنونی میدان نبرد و ضد حمله به بن‌بسته خورده کی‌یف علیه نیروهای روس را ارائه کنند.

این اندیشکده انگلیسی در گزارش خود که روز دوشنبه منتشر کرد، نوشت، ضدحمله اوکراین علیه روسیه از فقدان افسران مامور به هماهنگی حملات در ابعاد گسترده علیه خطوط دفاعی روسیه رنج می‌برد. این اندیشکده ادعا کرد، برنامه‌های آموزش نظامی غرب برای تربیت افسران اوکراینی تنها در صورتی موثر خواهند بود که بر محور "ابزارها و ساختاری که اوکراینی‌ها به کار می‌گیرند" باشند نه بر محور آموزش متدهای ناتو که  برای تربیت نیروهایی متفاوت طراحی شده‌اند.

اندیشکده راسی همچنین در این تحلیل خود نوشت، آموزش غربی‌ها به افسران اوکراینی بر مبنای شیوه‌ها و تاکتیک‌های ناتو بی فایده خواهد بود چون سربازان اوکراینی آنها را به طور کامل فرا نمی‌گیرند.

جک واتلینگ، تحلیلگر ارشد این اندیشکده به نشریه تلگراف گفت: "ما احتمالا داریم به طرز وحشتناکی غلط عمل می‌کنیم. ما می‌توانیم آن طور که دوست داریم عمل کرده و به شما آموزش دهیم که چطور یک افسر به سبک ارتش‌های ناتو باشید. ما دوره‌ها و کتاب آموزشی که این روند را توضیح دهد، داریم. اما مساله این است؛ وقتی افسری که همه این روشهای ناتو را فرا گرفته در اوکراین مستقر کنید، او در آنجا با ابزارهایی متفاوت و همقطارانی که هیچ یک از واژگان ناتو را درک نمی‌کنند سر و کار دارد و مجبور خواهد شد به سراغ چیزهایی که همقطارانش درک می‌کنند، برود."

این گزارش در پی تشدید نارضایتی در بین رهبران غربی از به بن بست خوردن ضد حمله اوکراین علیه روسیه منتشر شده است. در هفته‌های اخیر رسانه‌های غربی نوشتند، مقامات آمریکایی از مسئولان ارتش کی‌یف به خاطر خودداری از عمل به توصیه آنها در اجرای حملات علیه مواضع روسیه ناراضی هستند. روزنامه نیویورک تایمز اخیرا به نقل از شش مقام غربی ناشناس نوشت، واشنگتن بر این باور است که مقصر شکست ضدحمله اوکراین، پراکنده بودن سربازان کی‌یف در خطوط مقدم و عدم تمرکز آنها بر اهداف دارای اولویت بیشتر در جبهه جنوب است.

وزارت دفاع اوکراین روز پنجشنبه در پستی در رسانه‌های اجتماعی در پاسخ به این انتقادات گفت: حالا همه بر سر اینکه ما باید چطور بجنگیم کارشناس شده‌اند. این نشان می‌دهد که هیچ کس بهتر از ما این جنگ را درک نمی‌کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061409169
  • خبرنگار : 71415