کرملین: روسیه و ترکیه تصمیم به امضای سندی ندارند

سخنگوی کرملین امروز دوشنبه تاکید کرد،‌ روسیه و ترکیه در پی نشست سران دو کشور در شهر سوچی برنامه‌ای برای امضای هیچ گونه سندی ندارند.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، بعد از نشست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شهر سوچی، دو کشور هیچ برنامه‌ای برای امضای هیچ گونه سندی ندارند.

اردوغان و پوتین اوایل امروز مذاکراتی مفصل را در شهر سوچی که بالغ بر یک ساعت و نیم طول کشید برگزار کردند. از جمله مسائلی که در دستور کار این نشست بود، وضعیت در کشورهای اوکراین، سوریه و لیبی، توافق غلات دریای سیاه و ایجاد یک هاب گازی در ترکیه بود.

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از این نشست هیچ گونه سندی قرار است بین ترکیه و روسیه امضا شود پاسخ منفی داد.

پسکوف همچنین گفت، اولین بخش از گفتگوی پوتین و اردوغان در روز دوشنبه بسیار سازنده بود و هر دو رهبر به تبادل نظر درباره تمامی مسائل پرداختند.

بخش اول نشست پوتین و اردوغان با حضور هیات‌های مقامات دولتهای آنها برگزار شد و سپس هر دو رئیس جمهور وارد نشست رو در رو شدند.

پسکوف در مصاحبه با پاول زاروبین، مجری شبکه تلویزیونی روسیا -1 اظهار کرد: "(بخش اول) این گفتگو بسیار سازنده بود. وزیران و روسای کارگروه‌ها در تمامی حوزه‌ها دقیق‌ترین گزارش‌ها را ارائه کردند و اطلاعات به صورت تمام و کمال بین هر دو طرف مبادله شدند. هر دو طرف در راستای یک چنین هماهنگ‌سازی، دیدگاه‌های خود را در ارتباط با تمامی حوزه‌ها مبادله کردند و تحلیل کاملی از روابط دوجانبه به عمل آوردند."

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061308930
  • خبرنگار : 71415