مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد:

کمک بلاعوض ۳۹۰ میلیارد ریالی به شرکت شهرکهای صنعتی گلستان در دوسال گذشته

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان از کمک بلاعوض ۳۹۰ میلیارد ریالی دولت به صنایع گلستان خبر داد و گفت: این کمک در دو سال نخست فعالیت دولت سیزدهم بوده و قطعاً افزایش هم می‌یابد.

رضا شهمرادی صبح امروز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد حمایت‌های همه جانبه از صنایع در استان گلستان بودیم که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حمایت یارانه‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان از صنایع کوچک در دو سال پایانی دولت قبل ۱۳ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال بوده است، ادامه داد: این رقم حمایتی در دو سال نخست دولت سیزدهم ۴۸ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال بوده که رشد ۲۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با تأکید بر اینکه در کنار اینگونه حمایت‌ها شاهد کمک‌های بلاعوض به صنایع کوچک هم بودیم، افزود: در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ مجموع کمک بلاعوض به صنایع استان ۱۶۹ میلیارد ریال بوده که به رقم ۳۹۰ میلیارد ریال در دو سال بعد از آن افزایش یافت.

وی رشد ۱۳۱ درصدی را ماحصل حمایت مالی دولت جدید در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: زیرسازی و خیابان کشی فاز توسعه شهرک صنعتی گنبدکاووس از دیگر پروژه‌های تکمیلی در دو سال اخیر است.

شهمرادی مساحت این پروژه را ۶۴ هکتار با مبلغ قرارداد ۱۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حفر و تجهیز چاه آب در شهرک‌های صنعتی گنبدکاووس، کردکوی و بندرترکمن با هدف افزایش ۳۰ لیتر بر ثانیه انجام شد که ۸۰ میلیارد ریال هم برای آنها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان احداث شبکه برق‌رسانی در فاز توسعه شهرک صنعتی گنبدکاووس به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های اجرا شده در این مدت برشمرد و تصریح کرد: تجهیزات الکترومکانیکال مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی گنبدکاووس از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان گلستان به مبلغ ۷۶ میلیارد ریال هم خریداری شده است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات دولت در حوزه تولید و صنایع استان گلستان ادامه دارد، اضافه کرد: قطعاً همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد اتفاقات بهتر و تصمیمات جدیدتر برای استان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061308611
  • خبرنگار : 50039