به گزارش ایسنا، سید میعاد صالحی گفت: با حضور مقامات عالی رتبه ایرانی از جمله معاون اول ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و همچنین نخست وزیر و وزیر حمل و نقل عراق، نقطه عطفی در روند ساخت این مسیر ریلی ایجاد شده است.
وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی ادامه داد: طرف عراقی نیز، نقشه بهروزشده مسیر را بهطور رسمی تحویل جمهوری اسلامی ایران داده است و طبق آن، حدود ۳۶ کیلومتر، طول مسیر است و به امید خدا ظرف ۱۸ ماه بتوانیم بخش مینروبی و همچنین بخش احداث مسیر را با همکاری طرف عراقی به پیش ببریم.
بیشتر بخوانید
راهآهن تهران-کربلا راه ۲۰ ساله را دو ساله میرود!
اتصال به دریای آزاد از طریق راهآهن شلمچه - بصره
معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با احداث پل در این مسیر اضافه کرد: به این جهت که در کنار بخشی از این پل، باید امکان کشتیرانی نیز وجود داشته باشد، این پل به صورت آسانسوری طراحی شده است و با توجه به مطالعات ژئوتکنیکی صورت گرفته، پیشبینی میشود بین ۱۸ ماه تا ۲ سال کار احداث آن به طول انجامد.
وی تاکید کرد: راهاندازی مسیر ریلی مستقیم مشهد، تهران، کربلا میتواند موجب تحول در سبک زندگی زیارتی زائرین ایرانی شود؛ در صورت اتصال خط ریلی شلمچه - بصره، از مبدا مشهد، تهران و قم، مردم بهطور مستقیم تا کربلای معلی، طی مسیر دارند، زائران عراقی نیز میتوانند بهطور کاملا ریلی، از عراق به شهرهای تهران، قم و مشهد دسترسی پیدا کنند.
انتهای پیام