به گزارش ایسنا، داریوش امانی با حضور در مرز ایلام - مهران در خصوص جابهجایی مسافران اربعین توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با توجه به آغاز موج برگشت مسافران برنامهریزی نشده از مرز مهران، در برخی ساعتها و در برخی خطوط مشکلاتی داریم که با برنامهریزی و داشتن اتوبوس کافی و تردد منظم اتوبوسها این مشکلات به حداقل رسیده است.
وی با اشاره به اینکه با وجود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده اعزام و حرکت ۱۸۰۰ اتوبوس در شبانهروز گذشته از این مرز، تردد با ترتیب و برنامهریزی در حال انجام است، افزود: یکسری مسافران هستند که از مرزهای دیگر سفر خود را انجام دادند و در مسیر بازگشت به شهرهای خود، مرز مهران را انتخاب کردهاند که برای آن پیشبینیهایی را انجام دادیم. به عنوان نمونه مسافران خوزستان وقتی تعدادشان زیاد میشود ما اتوبوس در اختیار آنها قرار میدهیم تا از مرز مهران به خوزستان بازگردند.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای تاکید کرد: برنامهریزیهای خوبی انجام و پیشبینی شده است تا روزانه ۱۸۰۰ سرویس را به اقصی نقاط انجام دهیم و معطلی مردم کمتر شود.
امانی در خصوص اتوبوس و ترددهای اینترنتی نیز اعلام کرد: هماکنون بستر کار فراهم است و از مسافران خواستهایم تا در مسیر بازگشت چنانچه اتومبیل آنها ظرفیت پذیرش مسافر و یا مسافرانی را دارد با نذر مسافر این همکاری را با سایر هموطنان داشته باشند. همچنین در برخی خطوط تاکسیهای اینترنتی موجود است و برای جابه جایی مسافران ظرفیت مناسبی ایجاد شده است.
وی گفت: قیمت اتوبوس ها نظارت میشود و اجازه دلالی در این خصوص داده نمیشود. هم اینک دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی فراهم است و در این خصوص تعزیرات حضور دارد و چنانچه حقی از فردی ضایع شده باشد رسیدگی خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد: مسافران چنانچه در طول مسیر با تخلفی مواجه شدند حتما با مراجعه به سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری شکایت خود را اعلام کنند و این سامانه آماده رسیدگی به شکایتها در خصوص تخلفات احتمالی در سفرهای اربعین را دارد.
امانی گفت: نیاز است تا در سفرهای جادهای از جمله سفرهای اربعین از سیستمهای نوین بهره کامل را ببریم که در این خصوص تلاشها در حال انجام است.
انتهای پیام