تلویزیون رژیم صهیونیستی: اسرای فلسطینی به منزله ماشه‌ای برای شعله‌ور شدن منطقه هستند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند، اسرای فلسطینی تاثیر بزرگی بر تحولات بیرون زندان دارند و اعتصاب غذای آتی آنها به منزله ماشه‌ای برای شعله‌ور کردن منطقه است و نگرانی درخصوص احتمال آغاز جنگی فراگیر وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، اوهاد خمو، خبرنگار مسایل فلسطین شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اعتصاب غذای بزرگ و گسترده اسرای فلسطینی در تمامی گروه‌ها از ۱۴ سپتامبر جاری آغاز خواهد شد و تمامی گروه‌های اسرا در این اعتصاب غذا شرکت خواهند داشت چراکه اقدامات ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) علیه تمامی آنها است.

خمو در ادامه تاکید کرد: زندان‌ها تاثیر بسیار گسترده‌ای بر تحولات بیرون از زندان دارند و این مساله به ویژه در دوره‌های تنش و عملیات‌ها افزایش می‌یابد و به منزله ماشه‌ای برای شعله‌ور شدن منطقه است.

خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: جنبش حماس در نوار غزه عملیات گسترده‌ای را به ویژه در ابعاد رسانه‌ای برای حمایت از اسرای زندان‌ها آغاز کرده است.

او در ادامه با اشاره به فراخوان‌های مستمر فلسطینی‌ها جهت آمادگی برای عملیات بزرگی که اسرا آغاز خواهند کرد، تاکید کرد: غزه نیز به این تحولات مرتبط است.

امیر بوحبوط، تحلیلگر مسایل نظامی سایت عبری زبان "واللا" فاش کرد: ارتش (رژیم اشغالگر صهیونیستی) در حال بررسی احتمال اعتصاب غذای اسرای امنیتی فلسطینی است.

شبکه عبری زبان «کان» نیز به نقل از رامی عوفادیا، رئیس سابق زندان «معسیاهو» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او به شدت مخالف طرح بن گویر برای کاهش ملاقات‌های خانوادگی اسرای امنیتی فلسطینی است.

عوفادیا در ادامه گفت: بن گویر دیوانه آتش‌ به پا کردن و مردی خطرناک است.

به دنبال پیامدهای تصمیمات و اظهارات بن گویر، هشدارهایی در دو نهاد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی داده شد و نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از تحولات و تبدیل آنها به تنشی فراگیر افزایش یافت.

اور هلر، خبرنگار مسایل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: دو نهاد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به یاد داشته باشند مساله اسرا مورد اجماع کاملی در جامعه فلسطین بوده و دومین اجماع‌نظر پس از قدس است، این تصمیمات و اظهارات بن گویر به منزله حرکتی منفی است که می‌تواند به یک تنش منجر شود.

هلر در ادامه تاکید کرد که هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و رونین بار، رئیس شاباک در یک جلسه امنیتی که پنج‌شنبه پس از عملیات استشهادی در غرب رام‌الله برگزار شد، اعلام کردند که از طرح بن گویر حمایت نمی‌کنند، آنها توضیح دادند که این اقدام می‌تواند به تنشی فوری در فلسطین و شلیک موشک از نوار غزه منجر شود.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی جمعه اعلام کردند که در محافل امنیتی این رژیم نگرانی‌هایی در خصوص تنش احتمالی فلسطینی به دنبال طرح اخیر بن گویر برای کاهش ملاقات‌های خانوادگی وجود دارد.

گیلی کوهن، تحلیلگر سیاسی شبکه عبری زبان کان نیز درباره تحولات اخیر گفت: تقریبا تمامی فرماندهان نهادهای امنیتی از جمله رئیس ستاد کل ارتش، رئیس شاباک و برخی مسوولان دیگر مخالف بن گویر هستند و می‌گویند، هرگونه اهانت به اسرا یا مسجدالاقصی به وخامت اوضاع و اتحاد میدان‌ها منجر خواهد شد و احتمال انجام عملیات‌های دیگری نیز وجود دارد.

گروه‌های فلسطینی و هیات‌های اسرای فلسطینی در زندان‌ها نیز تاکید کردند که تصمیمات اخیر رژیم اشغالگر علیه اسرا اوضاع را ملتهب خواهد کرد و موجب تشدید بیشتر اوضاع در زندان‌ها خواهد شد.

کمیته فوق‌العاده جنبش اسیر فلسطین یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرای فلسطینی در اعتراض به تصمیم بن گویر برای کاهش ملاقات‌های خانوادگی اسرا به دو ماه یک بار، از ۱۴ سپتامبر اعتصاب غذایی را برای مقابله با سیاست‌های مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی آغاز خواهند کرد.

در حال حاضر چهار اسیر فلسطینی از جمله ماهر الاخرس، از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی و کاید الفسفوس، دیگر اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت خود، در اعتصاب غذا هستند.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی جلسه محاکمه الاخرس را به بهانه تکمیل تحقیقات، تا ششم سپتامبر جاری به تعویق انداخته است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402061308524
  • خبرنگار : 71496