رالی جاده ابریشم شگفت‌زده از ایران خارج شد

شرکت‌کنندگان در رالی جاده ابریشم پس از چهار روز پیمایش ایران، از مهمان‌نوازی مردم ایران اظهار شگفتی کردند و گفتند دیگران را برای سفر به ایران تشویق می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این رالی که از شهر بوداپست در مجارستان آغاز شده و ۲۰ شرکت‌کنندۀ آن که با هفت خودرو دو دیفرانسیل کلاسیک با عمر بالای ۲۵ سال و یک دستگاه موتورسیکلت مسافرتی  ۱۲۰۰ سی‌سی سفر می‌کنند، با گذر از بلغارستان و ترکیه، هفته گذشته از مرز باجگیران به ایران وارد شدند و در چهار روز از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی گذر کردند و حالا به ترکمنستان رسیده‌اند.

 شرکت‌کنندگان این رالی از آلمان، ترکیه، ازبکستان و ایتالیا هستند، که استقبال و مهمان‌نوازی مردم در ایران آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و گفتند پس از بازگشت به کشورهایشان، خاطرات بی‌نظیر این سفر را برای همطونان خود تعریف می‌کنند و آن‌ها را برای سفر به ایران تشویق و ترغیب خواهند کرد.

این رالی مسیر خود را پس از ترکمنستان در ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان ادامه می‌دهد و در مغولستان به پایان می‌رساند.

گفته شده است وسیله‌های نقلیه شرکت‌کننده در این رالی، پس از پیمایش مسیر ۱۲ هزار کیلومتری و رسیدن به خط پایان، فروخته خواهد شد و مبالغ حاصل از آن صرف امور خیریه خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402061208250
  • خبرنگار : 71021