جنبش اسیر فلسطین درصدد تدارک اعتصاب غذا

جنبش اسیر فلسطین امروز (یکشنبه) در اعتراض به تصمیمات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پنج‌شنبه هفته آتی (۱۴ سپتامبر) روز آغاز اعتصاب غذای نامحدود است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، کمیته فوق‌العاده جنبش اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد در اعتراض به تصمیمات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم، از پنج‌شنبه هفته آتی اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کند.

این کمیته در بیانیه خود تاکید کرد، بن گویر با ادامه سیاست خصومت علیه هر آنچه هویت فلسطینی دارد و در راستای تلاش‌هایش برای ضربه زدن به هر آنچه مقدس است، تصمیم جدیدی اتخاذ کرده تا با کاستن از ملاقات‌های خانوادگی به هر دو ماه یک بار، به گمان اینکه ما در برابر این اقدامات تسلیم یا خسته می‌شویم، به مقدس‌ترین مقدسات ما اسرا اهانت کند.

کمیته یاد شده در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که اعتصاب غذای بعدی آن جهت درخواست برای توقف تمامی تصمیمات و سیاست‌هایی است که رژیم صهیونیستی برای در تنگنا قرار دادن اسرا اتخاذ کرده است.

همچنین این کمیته تاکید کرد، حقوق مردمی که در سایه این رژیم زندگی‌ می‌کنند، با خون فرزندان آنها سلب شده و این موضوع اصلا قابل مذاکره یا چشم‌پوشی نیست.

کمیته یاد شده در ادامه با اشاره به اینکه اتحاد مردم فلسطین ضامن مقابله با دشمن است، اعلام کرد: ما برای تقویت این اتحاد تلاش می‌کنیم و امیدوار هستیم اتحاد در تمامی عرصه‌ها گسترش یابد.

کمیته مذکور در پایان نیز تاکید کرد: نبرد ما با اشغالگران بدون پایان است و تا زمانی که رژیم اشغالگر در سرزمین ما حضور دارد، آمادگی و بسیج نیروها گزینه ثابت ما است.

هیات عالی رهبری اسرای جنبش جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز حمایت خود را از هر تصمیمی که جنبش اسیر فلسطین اتخاذ کند، اعلام کرد.

این هیات در ادامه نیز اعلام کرد که جهت توقف هر تلاشی برای نقض حقوق اسرا با تمامی امکانات موجود کاملا آماده است.

صبح امروز مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی کار انتقال ۱۲۰ تن از اسرای دارای محکومیت‌های سنگین از جمله رهبران جنبش اسیر فلسطین از زندان نفحه به بخش انفرادی ایجاد شده در زندان عوفر ویژه اسرایی که از نظر امنیتی بسیار خطرناک خوانده می‌شوند، آغاز کرد.

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین و انجمن اسرای فسلطین در بیانیه مشترکی اعلام کردند که این عملیات انتقال در چارچوب حملات مداوم علیه اسرا و تلاش مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به ساختارهای تشکیلاتی و نیز برهم زدن هرگونه آرامشی برای اسرا انجام شد.

طبق بیانیه یاد شده، هدف این انتقال، اسرایی بودند که ابتدای سال جاری میلادی از زندان هداریم به زندان نفحه منتقل شدند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402061208189
  • خبرنگار : 71496