رسانه اوکراینی: نیروهای اوکراین روحیه خود را مقابل روسیه باخته‌اند

طبق گزارش جدید روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت»، سربازان آموزش‌دیده ناتو که در شمال شرق اوکراین در حال جنگ هستند، در مقابل سربازان «مجهزتر و نترس» روسیه، روحیه خود را از دست داده و احساس ضعف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار کی‌یف ایندیپندنت مصاحبه‌ای با نیروهای مستقر در شرق خارکیف، بخش شمالی و ۶۰۰ مایلی خط مقدم که روسیه در ماه گذشته میلادی در آنجا پیشروی کرد، انجام داده که براساس آن اکثر سربازان وضعیت «دشواری» را توصیف کرده و معتقدند که با «تجهیزات ضعیفی» مواجه هستند.

ولودیمیر، یک گروهبان پیاده‌نظام طی مصاحبه با این روزنامه آنلاین گفت: «هیچ چیز شبیه به آنچه که در اخبار و گزارش‌ها می‌خوانید، نیست.»

او به حرکات نیروهای اوکراینی و بی‌هدف بودن اقدامات آن‌ها اشاره کرد و گفت: «یک دستاورد قهرمانانه؛ پریدن و شلیک بی‌هدف در یک جهت کلی تا که در نهایت یک دست و یک پا از بین برود و یا شاید هم بمیرید. چه فایده‌ای دارد؟»

سایر نیروها و افراد طی این مصاحبه اذعان کردند که سه هفته آموزش مقدماتی ناتو باعث شده تا سربازان اوکراینی آمادگی لازم را برای مواجه با واقعیت‌ها در میدان نبرد کسب نکنند.

گرچه مقامات غربی و اوکراینی بر این باورند که اوکراین «روند بسیار کُندی» دارد، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ادعا می‌کند که سربازان کشورش در ضدحملات خود علیه نیروهای روسی «حرکت رو به جلو دارند».

روسیه پیشتر ضدحمله اوکراین را «شکست‌خورده» توصیف کرده اما کی‌یف ادعا می‌کند که با «سرعت پایین و تلفات کمتر» به سمت اهدافش پیشروی می‌کند.

در همین حال وزارت دفاع انگلیس هم در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «نیروهای روسی به احتمال زیاد به دنبال گمراه کردن اوکراین از ضدحمله‌اش هستند.»

غرب میلیاردها دلار را جهت کمک به ضدحمله اوکراین به این کشور سرازیر کرده است و اکنون برخی واهمه دارند که مبادا غرب به دلیل عملکرد کُند و ناموفق اوکراین این کمک‌ها را کم‌رنگ کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061207819
  • خبرنگار : 71660