سال گذشته رقم خورد؛

فروش ۸۰۰ کنتور برق در رزن

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان رزن از فروش ۸۰۰ دستگاه کنتور انشعاب برق سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

عباس صفایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث هوشمندسازی شبکه هفت دستگاه سکسیونر RTU در سال گذشته نصب شده امسال هم در رابطه با کنتور هوشمند در مجموع ۴۰۰ دستگاه نصب داشتیم که از این تعداد، ۲۵۰ دستگاه به کنتور صنعتی و ۱۵۰ دستگاه به کنتور کشاورزی اختصاص داشته است ضمن اینکه ۱۰۰ دستگاه تابلوی کشاورزی قدیمی نیز هوشمند شده‌اند.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق شهرستان رزن دارای ۸۵۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط با ۱۷ خط ۲۰ کیلو ولت و ۴۱۰ کیلومتر خط فشار ضعیف در شهر رزن و دمق و تمامی ۸۴ روستای سطح شهرستان است.

صفایی تعداد مشترکان برق این شهرستان را در مجموع ۳۲ هزار مشترک برشمرد و گفت: در سال گذشته در حوزه برق شهرستان با پیگیری‌های لازم اتفاقات بسیار خوبی در اجرای پروژه‌هایی مهم افتاد که این امر منجر به صورت وضعیت و جذب اعتباری افزون بر ۲۷.۲ میلیارد تومان در حوزه برق برای شهرستان شد. 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین پروژه که در سال گذشته اجرا شد، فیدر دو مداره روستای قایش به طول هفت کیلومتر از دمق تا روستای قایش با اعتباری افزون بر شش میلیارد تومان بوده است.

صفایی تقویت ولتاژ و نیز فروش انشعاب را از دلایل اجرای چنین پروژه‌ای در سال گذشته در روستای قایش دانست و افزود: این طرح در سطح استان همدان یکی از بی‌نظیرترین طرح‌ها بوده و اگر این طرح را تک‌خط حساب کنیم ۱۴ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت احداث شده که در ۱۰ سال اخیر چنین خطی برای شبکه های عمومی احداث نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه داریم در این رابطه خط دیگری نیز از پست برق دمق احداث کنیم، ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های اجرا شده مهم طی یک‌سال گذشته نصب ترانس و افزایش قدرت ترانس‌ها بود که انجام شد و در این رابطه در سال گذشته ۱۳ ترانس نصب و افزایش قدرت داشته‌ایم.

صفایی همچنین با اشاره به توسعه و اصلاح ۶۱۲ پایه جدید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۱۲ پایه جدید و جابه‌جایی و نصب در روستاها برای فروش انشعاب و برای جابه‌جایی شبکه معابر روستایی که بحث آسفالت و جدولگذاری داشتند، انجام گرفته است.

وی یادآور شد: در سال گذشته در رابطه با تبدیل شبکه‌های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار با هدف جلوگیری از سرقت موفق به اجرای ۳۵ کیلومتر کابل خودنگهدار در سطح شهرستان شده‌ایم.

صفایی با بیان اینکه تحول خوبی در بحث روشنایی معابر روستایی و شهری شهرستان انجام شده و این امر از نقش مؤثری در رضایتمندی مردم برخوردار بوده است، گفت: در سال گذشته ۴۵۰ دستگاه چراغ برای روشنایی معابر روستایی از استان دریافت و نصب شد ضمن اینکه امسال هم ۸۰۰ دستگاه چراغ در بحث روستایی معابر هدفگذاری شده که ۴۰۰ دستگاه آن را از استان تحویل گرفته‌ایم و ۴۰۰ دستگاه باقیمانده نیز ظرف یک یا دو ماه آینده برای نصب تحویل شهرستان می‌شود.

وی گفت: با این اقدام به دنبال آن هستیم که در بحث روشنایی کل چراغ‌های آرماتوری تبدیل به LED شوند تا در شرایط وزش باد و نامساعد بودن هوا در بحث روشنایی معابر با مشکل مواجه نشویم.

صفایی در رابطه با پروژه پست برق ۶۳ مگاواتی شهرک صنعتی رزن هم بیان کرد: این پروژه در حیطه اختیار شرکت توزیع نیروی برق رزن نیست بلکه به فوق توزیع برق باختر اراک  اختصاص دارد اما در کل این پروژه پیشرفت خوبی داشته و به احتمال بسیار ظرف یک یک‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه برق شهرک صنعتی مشکل حاد نداریم و هر سرمایه‌گذاری که به برق نیاز داشته باشد، به وی اشتراک لازم داده خواهد شد، گفت: برای توسعه و تقویت برق شهرک‌صنعتی رزن با دیماندی بالا نیاز به این پست برق ۶۳ مگاواتی بود که این پروژه در اختیار فوق توزیع برق باختر اراک است و مربوط به شرکت نیروی برق نیست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402061207736
  • خبرنگار : 50037