رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد مطرح کرد

ارائه خدمات پزشکی رایگان به ۳۵۰ نفر از زائران اربعین حسینی در نجف

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: تیم پزشکی اعزامی شهرداری مشهد به نجف طی مدت ۶ روزبه ۳۵۰ نفر از زائران اربعین حسینی خدمات درمانی، پرستاری و دارویی رایگان ارائه داده است.

قاسم زوکی نژاد با اشاره به اینکه دراین تیم از توان ۲ پزشک و ۳ پرستار برای خدمت به زائران استفاده می‌شود، افزود: بر اساس نیازسنجی‌های انجام‌شده در موکب‌های نجف اشرف و اتوبوسرانی خدمات بهداشتی و درمانی به زائران و پرسنل شهرداری مشهد تا پایان مراسم اربعین حسینی به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین مراجعات با ابتلای زائران به سرماخوردگی، بدن‌درد، مسمومیت‌ها و بیماری‌های گوارشی گزارش وبعداز آن گرمازدگی و التهابات پوستی مورد ثبت قرارگرفته است.

زوکی نژاد تصریح کرد: یک دستگاه آمبولانس، با حضور یک نفر راننده و یک نفر کمک‌راننده نیز به‌منظور انتقال زائران نیازمند به خدمات بیمارستانی در نجف اشرف مستقرشده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس گفت: ۱۱۰ قلم دارو و ۸۰ قلم تجهیزات مصرفی پزشکی درراستای خدمات‌رسانی بهتر به زائران در اختیار تیم پزشکی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی اجتماع میلیونی اربعین حسینی را تجلی شکوه و به هم‌پیوستگی امت اسلام عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های مختلفی دراین راستا ویژه ایام اربعین امسال تعریف شد که امیدوارم شاهد خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کشور عراق باشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061107456
  • خبرنگار : 50071