یک کارشناس فوتبال:

سپاهان برای آسیا به بازیکن جدید نیاز دارد

یک کارشناس فوتبال شخصیت تیمی سپاهان را بالا دانست که با توجه به قرعه سخت در بازی‌های آسیایی نیاز به حمایت فدراسیون و بازیکن جدید دارد.

طلایی‌های اصفهان پس از کسب چهارمین برد پیاپی در هفته چهارم لیگ برتر همچنان با حواشی قراردادی و سقف بودجه از سوی رقبای لیگ‌برتری‌اش دست‌وپنجه نرم می‌کنند، این در حالی است که مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای سپاهان با گلایه از فشار حواشی در فاصله ۲ ساعت مانده تا بازی، اعلام کرد: نه تنها سقف بودجه را رد نکرده‌ایم، بلکه لیست ما برای جذب بازیکن جدید جا هم دارد. 

سپاهانی‌ها با وجود ده نفره شدن در بازی خارج از خانه و بدون حضور هوادار به دلیل نبود زیرساخت در ورزشگاه قوانین، توانستند با اختلاف دو گل پیروز شده و چهارمین ۳ امتیاز خود را برای صدرنشینی برداشت کنند، اما موضوع جذب بازیکن پس از مصدومیت نورافکن، کریمی، احمدزاده و رضایی با اخراج دانشگر در بازی اخیر نماینده اصفهان به وضوح دیده شد، تا جایی که بازیکن اسبق سپاهان نیز از لزوم حضور بازیکنان جدید برای بازی‌های آسیایی گفت.

مهدی جعفرپور در گفت‌وگو با ایسنا، آمادگی میان کادر فنی و بازیکنان در سپاهان را فوق‌العاده‌ دانست و اظهار می‌کند: مورایس مربی باتدبیر و با دانشی است که کمک‌های بسیار خوبی دارد. اگر لازم باشد کسی به کادر اضافه شود، باید کسی باشد که بتواند در کنار او آموزش ببیند. البته در کادر سپاهان هیچ کمبودی نیست، اما در بازیکن این کمبود حس می‌شود.

او یادآور می‌شود: نبود بازیکنانی چون فرشاد احمدزاده، امید نورافکن، محمد کریمی و کاوه رضایی به تیم لطمه می‌زند. آن‌ها بازیکنانی هستند که می‌توانند به تیم و کادر فنی کمک کنند. البته فوتبال است و قوانین نانوشته محرومیت و مصدومیت که می‌تواند روی کار سرمربی تاثیر داشته باشد. 

این کارشناس فوتبال تاکید می‌کند: در بازی سپاهان برابر پیکان کمبود بازیکن دیده می‌شد و لازم است که بازیکنان جدیدی جذب بشوند تا دست سرمربی در تصمیم‌گیری باز باشد.

جعفرپور با تاکید بر لزوم هماهنگی دفاعی، می‌گوید: عدم تمرکز به خصوص در خط دفاعی میان دانشگر و نیلسون سپاهان را تا ۱۰ نفره شدن پیش برد. این عدم هماهنگی در خط دفاع مشهود است که باید برطرف شود. شخصیت تیمی و اسمی که سپاهان دارد به همه‌ تیم‌های لیگ‌برتری ارجحیت دارد و همین سبب شد حتی با یک نفر کمتر هم به گل و پیروزی برسد.

او با اشاره به پیروزی ۱۰ نفره سپاهان برابر در هفته چهارم، تصریح می‌کند: پیکان تیمی است که جوان بسته شده، کم‌ادعا است و دوندگی بالایی دارد. سپاهان در شروع بازی باید از ابتدا باتمرکز کارش را آغاز می‌کرد. دست‌کم گرفتن حریف سبب شد تا با یک اشتباه فردی دروازه سپاهان باز شود. اما کم‌کم بازی را در دست گرفت.

سپاهان با این بازیکنان در لیگ ایران مشکلی نخواهد داشت

جعفرپور خاطر نشان می‌کند: سپاهان در لیگ ایران با این ترکیب بازیکنان با مشکلی مواجه نخواهد شد، اما باید حمایت‌های لازم از سوی فدراسیون برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید انجام گیرد، زیرا در آسیا برابر تیم‌های قدری قرار خواهیم گرفت و تیم در ساختار دفاعی به مشکل برخواهد خورد. اگر دابو به تیم اضافه شود، تا حدودی مشکل دفاعی سپاهان برطرف خواهد شد.

او همچنین در خصوص قرعه سپاهان در لیگ باشگاه‌های آسیا، توضیح می‌دهد: سخت‌ترین بازی سپاهان برابر الاتحاد است که باید با برنامه و هماهنگی بیشتر و بازیکنانی که حتما باید به تیم اضافه شوند، خود را آماده کنند.

اگر ورزشگاه زیرساخت ندارد، چرا تغییر نمی‌کند؟

بازیکن اسبق سپاهان اضافه می‌کند: جو بازی با هواداران قشنگ‌تر است. اگر ورزشگاهی زیرساخت آماده ندارد، چرا بازی را به مکان دیگری انتقال ندادند که بتوانند هواداران دو تیم از نزدیک تماشا کنند. این انتقاد از پیکان هست که اگر ورزشگاه قوانین زیرساخت حضور هوادار نداشت، همانطور که بازی با پرسپولیس در آزادی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر سپاهانی‌ها تمرینات خود را در غیاب ۸ بازیکن ملی‌پوش (نیازمند، رضائیان، اسدی، دانشگر، مغانلو، یوسفی، قربانی و حسین‌نژاد) و چند مصدوم آغاز کردند تا خود را برای بازی دوستانه با زنیت در روسیه، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر آماده کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402061107387
  • خبرنگار :