«مهدی اقبال» در این خصوص اظهار کرد: صاحبان سرمایه و مدیران شرکتهای تجاری و موسسات غیرتجاری قبل از این که برای ثبت تاسیس شرکت و موسسه خود یا ثبت هرگونه تغییرات قانونی اقدام کنند، توکن امضا الکترونیک را بگیرند یا نرم افزار مربوط به امضای الکترونیک را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.
وی با اشاره به اجباری شدن امضای الکترونیک برای ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری از ابتدای شهریور، افزود : در اکثر موارد مشاهده میشود که شرکتهای تجاری بدون توجه به امضای الکترونیک درخواستهای ثبت خود را به ثبت شرکتهای استان ارسال میکنند و پس از این که اقدامات قانونی انجام و آگهیها آماده انتشار شد، متاسفانه به دلیل این که امضا الکترونیک ندارند نمیتوانند آگهیهای خود را دریافت کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، بروز اختلال و برخی مشکلات در گرفتن امضا و پرداخت الکترونیک را مربوط به درگاههای پرداخت دانست و تأکید کرد: با شناسایی موانع و مشکلات طرح پرداخت و امضای الکترونیک امید میرود در آینده نزدیک در این حوزه شاهد مشکلی نباشیم.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اقبال تصریح کرد: فعالان اقتصادی و مدیران شرکتهای تجاری و موسسات غیرتجاری با گرفتن به موقع امضای الکترونیک برای زمانهایی مانند گرفتن تسهیلات بانکی و شرکت در مناقصه و دیگر فعالیتها که ضروری و فوری است از قبل چارهاندیشی کنند.
انتهای پیام