خنثی‌سازی حملات شهپادی اوکراین علیه پل کریمه

وزات دفاع روسیه اعلام کرد، این کشور چندین حمله شهپادی اوکراین را در عصر جمعه و امروز (شنبه) علیه پل کریمه خنثی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: در تاریخ یکم سپتامبر حدود ساعت ۱۱:۱۵ شب به وقت مسکو، رژیم کی‌یف سعی کرد یک حمله تروریستی علیه پل کریمه با استفاده از قایق بدون سرنشین انجام دهد اما فورا توسط روسیه شناسایی و در دریای سیاه منهدم شد.

این وزارتخانه در ادامه نوشت: سه ساعت بعد، حدود ۲:۱۰ بامداد شنبه یک شهپاد دیگر در این منطقه درحالیکه سعی داشت به پل کریمه حمله کند، منهدم شد. سومین قایق بدون سرنشین در ساعت ۲:۲۰ بامداد خنثی شد.

تمامی رفت‌وآمدها بر روی پل کریمه در روز جمعه عصر متوقف شد اما از ساعت ۳ بامداد به بعد مجددا از سر گرفته شد.

چند هفته پیش نیروهای مسلح اوکرین با ارسال ویدیویی برای شبکه سی‌ان‌ان برای نخستین بار علنا مسئولیت حمله به پل کریمه را در تاریخ ۱۷ ژوئیه بر عهده گرفتند.

مقام‌های روسیه اعلام کردند، این حمله که در تاریخ ۱۷ ژوئیه رخ داده بود، به مسیر تردد خودروها در روی پل که همچنین یک مسیر ریلی نیز دارد، آسیب زده و به کشته شدن دو غیرنظامی انجامید. این دومین حمله ارتش اوکراین به این مسیر مهم محسوب شده و حاکی از دشواری دفاع از تنها مسیر مستقل بین روسیه و شبه جزیره کریمه است.

این پل در سال ۲۰۱۸ توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه افتتاح شد و به عنوان یک مسیر نقل و انتقال تدارکات برای عملیات ارتش روسیه در کریمه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061106934
  • خبرنگار : 71660