مدیرکل منابع طبیعی ساری خبر داد

تشدید حفاظت از عرصه‌های جنگلی هیرکانی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران، منطقه ساری، با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر با حمایت جدی دولت و دستگاه قضایی استان شاهد کاهش قاچاق چوب‌های جنگلی، تصرف و تجاوز به عرصه‌های طبیعی مازندران هستیم، گفت: تشدید حفاظتی از عرصه‌های جنگلی هیرکانی همانند سال جاری در دستور کار قرار دارد.

سیدعلی علوی، امروز، ۹ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه، پرونده تخلف سه تن از کارکنان منابع طبیعی بابل که فریب قاچاقچیان حرفه‌ای را خورده بوده‌اند در دستگاه امنیتی و قضایی در حال بررسی است، اظهار کرد: در امر تعرض به عرصه طبیعی و ملی، قاچاق، حفظ و احیای منابع طبیعی با هیچ کس تعارف نداریم.

وی افزود: گزارش‌هایی از این افراد در بابل داشتیم، که دو تن از آنان شرکتی و یک نفر تازه تبدیل وضعیت شده بود که به دستگاه امنیتی گزارش و در دستگاه قضایی تشکیل پرونده شد.

علوی با بیان اینکه رئیس اداره منابع طبیعی بابل بسیار فعال و از مدیران مورد اعتماد است، گفت: متخلف در هر جایی وجود دارد، پرونده این افراد نیز در حال بررسی است لذا سه تن در دام قاچاقچیان حرفه‌ای قرار گرفته و در واقع فریب خوردند.

علوی با ذکر این نکته که اکنون تا ۹۰ درصد قاچاق چوب در مناطق بحرانی قطع و خروج چوب جنگلی را در مازندران شاهد هستیم، اظهار کرد :گروهایی از قاچاقچیان چوب که قطع گزینشی درختان با ارزش را انجام می‌دادند، دستگیر و تحویل دستگاه امنیتی و قضایی شدند.

وی ادامه داد: همکاری دستگاه قضایی در حفظ زمین و جنگل استان بی‌نظیر است و از آن جایی که امنیت زیستی بالاتر از امینت غذایی است، حفظ جنگل و عرصه‌های طبیعی با همکاری سه قوه و مردم شمال مورد اهتمام بیشتری قرار گرفته است.

 علوی افزود: واحدهای صنایع باید به حفظ محیط زیست و آب و هوایی بیشتر توجه کنند تا تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای به حداقل برسد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران، منطقه ساری به کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یک قرارداد بین‌المللی در ایران دانست و گفت: این طرح باید به مدت چهار سال در کشور عملیاتی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه وجود بیشترین فسیل زنده و تنوع گونه جنگل‌های هیرکانی در مازندران افتخار بین‌المللی برای مردم این خطه است، خاطرنشان کرد: کاشت درخت در ساحل از برنامه‌های جدید این اداره کل است که با همکاری مجتمع‌های تفریحی و پلاژ داران، شهرداری فرمانداری‌های شهرهای ساحلی استان انجام می‌شود.

به گفته علوی، مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه‌های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل‌های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060906302
  • خبرنگار : 50377