سید اسماعیل علوی امروز پنجشنبه (۹ شهریور) در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۷ فقره سند نقل و انتقال برای اراضی کشاورزی شهرستان ساری صادر شد، اظهار کرد: انتقال رسمی سند مورد معامله، امنیت مالکیت را به ارمغان می آورد و ضرورتی انکار ناپذیر در هر معامله ای است.
وی افزود: برای اخذ سند اراضی کشاورزی نیاز است مراحلی را دنبال کرده تا سند مربوط به اراضی کشاورزی دریافت شود.
علوی یادآور شد: اجرای طرح شناسایی وضعیت کاربری اراضی کشاورزی برای تثبیت و صدور اسناد مالکیت گامی اساسی برای بهبود وضعیت اراضی زراعی و باغی است.
به گفته مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری، مهمترین مدارک اخذ سند برای زمین کشاورزی که قرار است برای آن درخواست اخذ سند شود، باید سند مالکیت مادر و یا بنچاق مالکیت بنام مالک باشد.
این مسئول ادامه داد: مشخصات فرد فروشنده بعنوان مالک بایستی در اداره ثبت اسناد و املاک بعنوان مالک وجود داشته باشد، اصل و کپی کارت ملی، کپی و اصل تمام قولنامه های صادر شده برای ملک، نقشه هوایی و نقشه utm، فیش پرداختی هزینه اخذ سند کشاورزی، کپی از اولین سندهای اراضی کشاورزی، قولنامهای که در آن اسم شخص بعنوان خریدار باشد، کپی سند مالکیت ملک، در اراضی مشاعی با رعایت “قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاوری” نسبت به سند تفکیکی و یا با لحاظ این محدودیت درخواست سند افرازی، در صورت عدم حضور مالک لازم است وکالتنامه انجام نقل و انتقال بنام متقاضی برای ارائه وجود داشته باشد.
انتهای پیام