مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور:

اولویت بیمه سلامت حمایت حداکثری از دهک‌های پایین جامعه است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: اولویت بیمه سلامت حمایت حداکثری از افراد تحت پوشش و دهک‌های پایین جامعه است.

محمدمهدی ناصحی، امروز هفتم شهریورماه در جمع معاونین دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در سالن اداره‌کل بیمه سلامت استان برگزار شد، اظهار کرد: دولت در راستای بیمه رایگان و همگانی نیز سعی در توسعه پوشش برای همه افراد جامعه به‌ویژه دهک‌های پایین دارد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم دهک‌های پایین حق بیمه پرداخت نکرده و مابقی نیز درصد بسیار کمی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور خاطرنشان کرد: این خدمات در بخش‌های دولتی با گستردگی بیشتری ارایه می شود و حتی در بخش بستری تا حدود ۹۵ درصد از هزینه‌ها تقبل می‌شود.

ناصحی اضافه کرد: اولویت بیمه سلامت حمایت حداکثری از افراد تحت پوشش و دهک‌های پایین جامعه است که امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها در حوزه سلامت و ارایه خدمات مطلوب به جامعه گام های موفقی برداشته شود.

وی با اشاره به پرد اخت‌ها، بیان کرد: پرداخت‌ها در حوزه بیمه ای به‌ روز بوده و در حوزه داروخانه‌ها نیز پرداخت منظم در اولویت قرار دارد و تا پایان تیرماه تخصیص یافته و دانشگاه‌ها نیز تا پایان خردادماه پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اعتبار این سازمان از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت و با احتساب دریافت دارو به بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

ناصحی اظهار کرد: بیمه سلامت طی ۲ سال گذشته در جشنواره شهید رجایی در بخش سلامت رتبه نخست، بخش بهره وری جزو ۲ دستگاه برتر و در حوزه صندوق صعب‌العلاج اقدامات خوبی شده است.

وی تصریح کرد: صندوق بیماران صعب‌العلاج تازه تاسیس است و بخش‌های پرمخاطره سلامت باید مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده این صندوق خدمات خوبی به بیماران ارایه و در حالی که سال گذشته حدود یک میلیارد ریال به استان لرستان کمک شد، اکنون این رقم به ۱۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060705172
  • خبرنگار : 50175