فرماندار زنجان:

اصلی‌ترین و ضروری‌ترین لازمه برقراری ارتباط، راه و راه‌آهن است

فرماندار زنجان گفت: نقش راه‌های مواصلاتی بسیار مهم است و اگر راهی وجود نداشت، نمی‌توانستیم فرهنگ و تکنولوژی خود را انتقال و یا توسعه دهیم.

پرویز خالقی ظهر امروز (۶ شهریورماه) در آیین افتتاح طرح‌های راه‌آهن شمال‌غرب، ضمن تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: اصلی‌ترین و ضروری‌ترین لازمه برقراری ارتباط راه و راه‌آهن است.

وی افزود: در گذشته در بسیاری از مناطق به دلیل نبود راه‌های مواصلاتی، جوامع از توسعه لازم و امنیت مطلوب برخوردار نبودند و افراد سودجو نیز از این موقعیت سوءاستفاده می‌کردند.

خالقی ادامه داد: نقش راه‌های مواصلاتی بسیار مهم است اگر راهی وجود نداشت نمی‌توانستیم فرهنگ و تکنولوژی خود را انتقال و یا توسعه دهیم.

فرماندار زنجان متذکر شد: قریب به ۵۰۰ کیلومتر مسیر در راه‌آهن شمال‌غرب پوشش داده می‌شود و خوشبختانه تا به امروز در این مسیرها مشکلات جدی وجود نداشته است.

این مسئول یادآور شد: با افزایش مزایا، ویژگی‌ها، افزایش کمی و کیفی واگن‌ها و افزایش خطوط باید اقبال مردم را به استفاده بیشتر از راه‌آهن ارتقا دهیم و فضای موجود مورد قبول شهروندان و مسافران واقع شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب در ادامه گفت: ۵ پروژه اداره‌کل راه‌آهن شمال‌غرب در پنجمین روز از هفته دولت افتتاح می‌شود. اعتبار صرف شده برای مجموع پروژه‌های عمرانی اداره‌کل راه‌آهن شمال‌غرب، بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال است. پل زیرگذر سنبل‌آباد، سکوی دوم راه‌آهن زنجان، پاساژ زیرگذر مسافری، دو دستگاه پله‌برقی و یه سایه‌بان پروژه‌هایی هستند که امروز افتتاح می‌شود.

منوچهر صفوی با بیان اینکه این پروژه‌ها در راستا افزایش رضایت‌مندی و ایمنی اجرایی شدند، تصریح کرد: در ایستگاه زنجان پروژه سکوی دوم جهت تسهیل دسترسی، کاهش زمان مسافرگیری احداث شده است. مساحت این سکو با ۳۶۰۰ مترمکعب، دارای پله برقی و سایه‌بان نیز است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060604109
  • خبرنگار : 50513