به مناسبت هفته دولت انجام شد،

افتتاح و راه اندازی سامانه سیار خونگیری در شهرستان نکا

سامانه سیار انتقال خون با امکانات مجهز یک پایگاه انتقال خون ثابت در شهرستان نکا افتتاح و راه اندازی شد.

در پنجمین روز از هفته دولت سامانه سیار خونگیری به ارزش ١٧٠ میلیارد ریال  با حضور  فرماندار شهرستان نکا، مدیرکل و مدیران انتقال خون استان و مسئولین ادارات شهرستانی در محل بوستان شهدای گمنام شهرستان نکا افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرکل انتقال خون مازندران درحاشیه این مراسم اظهار کرد: سامانه سیار خونگیری با امکانات مجهز  یک پایگاه ثابت انتقال خون با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی، شهرداری و شورای شهر نکا از استان همجوار  به استان مازندران و شهرستان نکا انتقال یافته است و امروزشاهد افتتاح و راه اندازی این سامانه پیشرفته در هفته دولت هستیم.

دکتر عبداله محمدی فیروزجایی  افزود: این سامانه از هفته آینده روزهای شنبه از ساعت ۸.۳۰ صبح الی١١.٣٠ در بوستان شهدای گمنام اماده خدمت رسانی به مردم نوعدوست شهرستان نکا است.

وی در خصوص امکانات سامانه سیار خونگیری، گفت: سامانه کاملا مجهز با تمامی امکانات یک پایگاه انتقال خون ثابت از جمله ۶ تخت خونگیری اتوماتیک، دو یخچال بانک خون و سایر تجهیزات مربوط به خونگیری است.

مدیرکل انتقال خون مازندران به وجود ١٣٧ بیمار خاص در شهرستان نکا و همچنین دو مرکز درمانی با ٩٧ تخت فعال اشاره کرد و گفت: این بیماران نیاز مستمر و دائم به خون و فرآورده های خونی هستند و از مردم نیکوکار و ایثارگر شهرستان نکا انتظار داریم که همانند گذشته یاری رسان بیماران باشند.

قابل ذکر است، سامانه سیار خونگیری حدود ۷ سال قبل توسط سازمان انتقال خون ایران بمنظور اختصاص دادن به استانهای شمالی خریداری شد و در ۶ سال اخیر در اختیار انتقال خون گیلان بوده است. در حال حاضر با پیگیریهای به عمل آمده این سامانه برای چند سال در اختیار انتقال خون مازندران قرار دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060604060
  • خبرنگار :