مدیر عامل توزیع برق یزد:

۴۰ درصد از مشترکین استان مشمول طرح پاداش می‌شوند

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به این که تعداد مشترکین استان از ۷۶۵ هزار و ۷۰۰ مشترک فراتر رفته است، اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از مشترکین استان مشمول طرح پاداش ۲۰ برابری مدیریت مصرف برق می شوند که مبلغ آن بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان است.

«علی جم» در یک برنامه تلویزیونی در سیمای یزد، ضمن اعلام این خبر، افزود: شرکت های فولاد با ۳۰ مگاوات، کاشی و سرامیک با ۱۰۰ مگاوات و مابقی صنایع با ۱۰۰مگاوات همکاری در تابستان، شرایط را برای جلوگیری از خاموشی به مشترکین فراهم کرده‌اند.

وی میزان خاموشی به ازای هر مشترک در سال را ۷۵ دقیقه، درصد تلفات را ۶.۱۵ درصد و درصد مشترکین صنعتی را ۵۴ درصد ذکر کرد و این سه شاخص را دلیل قرار گیری رتبه اول شرکت توزیع برق استان در کشور عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر ۲۱ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در استان وجود دارد و توسط ۱۸ هزار و ۴۶۴ دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۲۳۵۲ مگاولت آمپر، انرژی مورد نیاز مردم تامین می‌شود.

وی برق‌دار شدن دو هزار و ۲۲۲ حلقه چاه کشاورزی از مجموع دو هزار و ۲۹۳ چاه در کل استان که نشان از برخورداری ۹۶.۹ درصد چاه از نعمت برق است، عنوان و بیان کرد: ۹۹۲ روستای استان از مجموع ۱۰۴۳ روستا یعنی ۹۹.۷ درصد روستاهای استان نیز برق‌دار هستند.

مدیر عامل توزیع برق استان گفت: ظرفیت کنونی بهره‌برداری انرژی خورشیدی در استان  ۹۴ مگاوات است ولی برنامه دولت ایجاد دو هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402060603920
  • خبرنگار : 50214