استاندار قزوین خبر داد

پیگیری حل مشکلات منطقه عظیمیه در شهر قزوین

استاندار قزوین گفت: امیدواریم وزیر راه و شهرسازی دستور نهایی شدن حل مشکل عظیمیه را صادر کند که این امر برای ما بسیار راهگشا خواهد بود، در صورت حمایت سازمان ملی زمین، تعداد قابل توجهی مسکن اضافه خواهد شد.

محمد مهدی اعلایی عصر روز گذشته پنجم شهریور ماه در جریان ارائه گزارش به رئیس جمهور در ویژه‌برنامه افتتاح یکصد هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، اظهار کرد: در استان قزوین ۱۹۴۳ واحد مسکونی افتتاح کردیم که از این تعداد ۴۰۰ واحد آن به صورت خانه‌های ویلایی و ۲ طبقه با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی ادامه داد: بزرگترین مشکلی که با آن مواجه هستیم تأمین زمین برای متقاضیان جدید است که با تلاش‌های صورت گرفته هزار هکتار در استان خصوصاً در روستاها الحاق به بافت انجام گرفته است.

این مسئول بیان کرد: به نظر می‌رسد اگر همراهی بیشتری از سوی سازمان ملی زمین و مسکن اتفاق بیفتد می‌توانیم واحدهای بیشتری بسازیم، هم اکنون در استان قزوین برای ساخت منازل مسکونی متقاضیان ۴۸۰ هکتار از اراضی بارگذاری شده است، شهرک عظیمیه و اسماعیل آباد می‌تواند ۴۰۰ هکتار را تأمین و بسیاری از مشکلات موجود را حل کند، در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته اما لازم است همکاری بیشتری از سازمان ملی زمین و مسکن صورت پذیرد، تا تعداد واحدهای بیشتری در قالب خود مالک در قزوین ساخته شود.

وی با اشاره به ابعاد اقتصادی طرح ساخت مسکن ملی یادآور شد: آورده متقاضیان مسکن در استان قزوین مبلغ ۳ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان است که این میزان در سطح ملی قابل توجه است، در واقع این امر سبب شد که سرمایه‌های راکد مولدسازی شدند و در کنار مقوله ساخت مسکن حمایت قابل توجهی در حوزه‌های مختلف تولید صورت گرفته است.

استاندار افزود: از رئیس جمهور به دلیل برگزاری منظم شورای عالی مسکن، پیگیری‌ها و دستوراتی که صادر کردند و پیگیری ویژه وزیر راه و شهرسازی برای موضوع ورود بانک‌ها تشکر می‌کنیم؛ ارائه تسهیلات بانکی در استان وضعیت خوبی دارد و در حال حاضر قراردادهای واحدهای مسکونی در دست ساخت با بانک‌ها بسته شده و تأمین مالی انجام می‌شود.

اعلایی در پایان گفت: امیدواریم در فضای پیش روی دولت وزیر راه و شهرسازی دستور نهایی شدن حل مشکل عظیمیه را صادر کند که این امر برای ما بسیار راهگشا خواهد بود، در صورت حمایت سازمان ملی زمین و مسکن به منظور حل مشکل عظیمیه و اسماعیل آباد قزوین، تعداد قابل توجهی مسکن در زمان معقولی به تعداد مسکن استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402060603476
  • خبرنگار : 50060