مقامات صهیونیست: اقدامات حماس شدیدا به بازدارندگی تل‌آویو آسیب زده است

مسوولان امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که تلاش علنی جنبش حماس در کرانه باختری آسیب سنگینی به قدرت بازدارندگی این رژیم وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت عبری واللا، این مقامات اعتراف کردند که تلاش آشکار حماس پیرامون عملیات و حوادث کرانه باختری نشان می‌دهد که بازدارندگی رژیم صهیونیستی آسیب جدی دیده است.

عملیات‌های مقاومت فلسطین اخیرا در کرانه باختری افزایش یافته و رژیم صهیونیستی مسؤولیت حماس را در عملیات‌های متعددی اعلام کرده که چندین کشته و زخمی میان نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیستی بر جای گذاشته است.

رسانه‌های صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند، نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی برای تغییر معادله جنبش حماس در کرانه باختری تلاشی نکرده‌اند.

این رسانه‌ها اعلام کردند، هر زمان مشخص می‌شود که حماس در حملات کرانه باختری دست دارد، معضل نهاد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی حادتر می‌شود.

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم برای تغییر این معادله کاری نکرده است، اعلام کردند، آنچه در حال رخ دادن است نشان از «فرسایش نظریه بازدارندگی» دارد.

طبق اعلام این رسانه‌ها، نهاد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی درباره افزایش تعداد کارگران نوار غزه برای کار در اراضی اشغالی اختلاف نظر دارد این در حالی است که حماس قصد دارد به منظور بهبود وضعیت اقتصادی نوار غزه تعداد این کارگران را افزایش دهد که در حال حاضر ۱۸ هزار تن هستند.

در مقابل، ارتش و شاباک رژیم صهیونیستی با افزایش تعداد این کارگران مخالف هستند و می‌گویند، در زمانی که عملیات مقاومت گسترش یافته نباید به جای تحریم حماس به او جایزه‌ای داد که قدرتش را در نوار غزه افزایش بدهد.

در همین راستا، رسانه‌ها اعلام کردند، اینکه حماس به صورت علنی مسؤولیت عملیات حواره را برعهده گرفته، درواقع نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را به چالش می‌کشد و بیانگر نیت حماس برای تشدید عملیات در کرانه باختری طی هفته‌های آتی است.

مجری شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جنبش‌های مقاومت در غزه و لبنان از بازگشت ناکامی‌های متمرکز (ترورها) در پی موج عملیات در روستای حواره واقع در جنوب نابلس بیم دارند که یک هفته پیش انجام شد و طی آن دو شهرک نشین کشته شدند.

اما جنبش حماس اعلام کرده هم برای ریسک از طریق عملیات و ترور بیشتر مقامات که ممکن است به تشدید تنش منجر شود و هم برای مقابله با این تشدید آماده است. به همین دلیل، هفته‌های آینده بسیار پرتلاطم خواهند بود.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، انتقال عملیات از شمال کرانه باختری به جنوب آن برای ارتش و کل رژیم صهیونیستی یک تغییر سخت است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402060502894
  • خبرنگار : 71592