برگزاری بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری هفته دولت در نهاوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از برگزاری بیش از ۷۰ برنامه مختلف فرهنگی و هنری طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

امیر بحیرایی شنبه ۴ شهریور در جلسه کمیته فرهنگی گرامیداشت هفته دولت در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: هفته دولت یادآور شهادت دولتمردان ایران اسلامی شهید محمدعلی رجایی و شهید محمدجواد باهنر است، از این رو این هفته دارای معانی و مفاهیم ارزشمند و والایی است که با اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی عجین شده است.

وی افزود: ایام این هفته فرصت‌های مهم و ارزنده‌ای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و در همین راستا این اداره همچون سال‌های گذشته برگزاری برنامه‌های متعددی را به مناسبت هفته دولت در نظر گرفته است.

بحیرایی ادامه داد: طی هفته گرامیداشت دولت برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان برگزار می‌شود و باید با هماهنگی به دنبال هم‌افزایی دستگاه‌های مجری باشیم تا برنامه‌هایی در خور جایگاه والای انسانی و مقام شامخ این دو شهید برگزار شود.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد گرامیداشت هفته دولت در شهرستان نهاوند اضافه کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس و هفته دولت، برپایی عصر شعر و خاطره با حضور شعرای برجسته شهرستان، برپایی نمایشگاه پوستر حجاب و عفاف و برپایی نمایشگاه عکس از عکاسان برجسته شهرستان در محل انجمن سینمای جوانان شهرستان از جمله برنامه‌هایی این که در هفته دولت در شهرستان برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: برگزاری نشست ادبی، برپایی جلسه نقد و بررسی آثار هنری، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در شهر نهاوند و شهرهای فیروزان، گیان و زرین دشت و برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در مساجد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

بحیرایی یادآور شد: همچنین در این ایام نمایشگاه هنرهای تجسمی به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه مطرح کرد: مهمترین اقدام فرهنگی در این هفته جانمایی تمثال مبارک شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) به عنوان نماد فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت و الگو در بین نوجوانان و جوانان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند تأکید کرد: این اقدام در راستای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان به منظور شناساندن شخصیت‌ها و شهدای والا مقامی که باید زندگی و شهادتشان سرلوحه زندگی ما باشد، انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060402361
  • خبرنگار : 50471