یک مسئول خبر داد:

افتتاح تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در بروجرد همزمان با هفته دولت

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: امسال در هفته دولت تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در بروجرد افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی سوری امروز دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان انتقال خون تنها متولی تأمین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور است، اظهار کرد: از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۴۰۰ تنها چهار پایگاه انتقال خون در لرستان وجود داشت که با شروع به کار دولت سیزدهم و اهتمام ویژه دولت بر رفع کمبودها و محرومیت‌زدایی به‌ویژه در حوزه درمان، سال گذشته تعداد هفت پایگاه انتقال خون جدید و یک سردخانه نگهداری پلاسما با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ واحد در استان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: امسال همزمان با هفته دولت، پایگاه‌های فرآوری خون شهرستان‌های کوهدشت و دورود نیز با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل انتقال خون لرستان خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال، تنها مرکز اهدای خون بانوان کشور در شهرستان بروجرد راه‌اندازی می‌شود و همچنین قسمتی از این مجموعه برای نگهداری کودکان و نونهالان با نصب وسایل بازی استاندارد اختصاص یافته است.

سوری با اشاره به آمادگی انتقال خون لرستان برای افتتاح مراکز اهدای خون شهرستان‌های چگنی و معمولان، افزود: همچنین در هفته دولت، چهار دستگاه خودرو به ناوگان انتقال خون استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060201319
  • خبرنگار : 50176