استاندار گیلان:

دشمنان به دنبال متوقف کردن دولت هستند/ معیشت و فرهنگ؛ در دستور کار است

استاندار گیلان، با بیان اینکه دولت سیزدهم اقتصاد و معیشت و فرهنگ را در دستور کار قرار داده است، گفت: البته دشمنان با تحریم ها و اغتشاشات و حرکت های گستاخانه و متهورانه خود می خواهند دولت را متوقف کنند.

اسدالله عباسی امروز در آیین بزرگداشت هفته دولت که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، راه شهدا را راه حقانیت و نورانیت دانست و اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر نماد ساده زیستی و ولایتمداری و اطاعت از امام و روحیه جهادی و مردم داری و پایبندی به ارزش ها هستند.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از دولتشان یک اسطوره جهانی ساختند که فراموش شدنی نیست، افزود: دولت شهیدان رجایی و باهنر برای مدیران الگوی مدیریت جهادی و انقلابی است.

استاندار گیلان از مدیران خواست راه شهدا را به عنوان یک فریضه ادامه دهند و خاطرنشان کرد: با وجود عمر کوتاه دولت شهیدان رجایی و باهنر، شاهد ارائه خدمات ارزنده و ماندگار به مردم بودیم و امروز نیز وظیفه داریم برای رضای خدا و رضایت مردم تلاش شبانه روزی کنیم.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم تحت زعامت ولی امر مسلمین و در راستای ارزش ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام و شهدا، با قوت و قدرت مسیر انقلاب را ادامه می دهد، گفت: اساس دیپلماسی دولت سیزدهم «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» است و با همین رویکرد روابط بین المللی را مدیریت می کند؛ توجه به کشورهای قدرتمند نوظهور اقتصادی نیز در دستور کار دولت قرار دارد؛ نه فقط چشم دوختن به قدرت های پوشالی غربی که بر منابع و اندوخته های کشورها چنبره می زنند و هر کجا می روند، فقر و بدبختی و گرفتاری را بر مردمانش تحمیل می کنند.

وی ملت ایران را زخم خورده ظلم و جور کشورهای استعماری و استکباری دانست و اضافه کرد: دیپلماسی امروز ما برگرفته از آرمان های انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی است و قطعا کلیدواژه های مهم عزت، حکمت و مصلحت را دنبال می کنیم و رئیس جمهور نیز طی دو سال اخیر توانسته در بسیاری از کشورها بر حرکت های جهادی و راهبردی و تحولی تاکید کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم سرنوشت کشور را معطل دشمنان نکرده است، ادامه داد: تمرکز دولت بر داشته ها و ظرفیت ها و توانمندی های داخلی است و براساس آنها برنامه ریزی و حرکت می کند و لذا براساس اصول نظام اسلامی روابط بین المللی را ادامه می دهیم و هرگز در برابر دشمنان سر خم نمی کنیم و محکم و مقتدر و مقاوم هستیم و زیر بار ظلم و ستم نمی رویم و پرچم حق و اسلام و قرآن را برافراشته نگه می داریم و راه انقلاب را طی می کنیم تا شهدا از ما راضی باشند.

وی حرکت قطار توسعه کشور را در راستای ارزش ها و آرمان های انقلاب دانست و بیان کرد: در این راه از همه مدیران کارآمد و توانمند استفاده می کنیم و طبق فرموده رهبر انقلاب، خسته نمی شویم، زیرا نزدیک قله هستیم و باید تلاش شبانه روزی کنیم.

عباسی پیام اربعین را پیام ظلم ستیزی دانست و اضافه کرد: ظلم ستیزی شعار راهبردی ماست و لذا هرگز با کشورهایی که اساس کارشان بر ظلم و ستم و بی عدالتی و تجاوز نهاده شده، ارتباط برقرار نمی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های کشور و پرهیز از فرصت سوزی، افزود: دولت سیزدهم به دنبال شکوفا کردن استعدادهای داخل کشور است. در این راستا ۵۹ همت از بدهی بانکی دولت گذشته را پرداخت کردیم و حل مسائل اقتصادی به صورت ریشه ای را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه دشمن اقتصاد و فرهنگ را نشانه گیری کرده است، گفت: دولت سیزدهم اقتصاد و معیشت و فرهنگ را در دستور کار قرار داده و سال گذشته در بخش کالاهای اساسی و یارانه ها حرکت های خوبی آغاز شد و خوشبختانه تایید رهبر انقلاب را به دنبال داشت؛ البته دشمنان با تحریم ها و اغتشاشات و حرکت های کثیف نارسانه های خود می خواهند دولت را متوقف کنند.

عباسی از همه نیروهای انقلابی، متعهد و جهادی خواست به کمک دولت بیایند و خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه خویش قرار دهند و تاکید کرد: رفع مشکلات مردم در بخش های اشتغال، مسکن، تولید، کشاورزی و... با جدیت دنبال می شود و نباید متاثر از فرهنگ های وارداتی باشیم، زیرا خودمان تاریخ و فرهنگ ریشه دار داریم.

استاندار گیلان در ادامه به جلوگیری دولت از واردات محصولات تولید داخل با هدف تعادل قیمت اشاره کرد و گفت: از کشاورزان می خواهیم همچنان در عرصه تولید باشند و قطعا دولت از تولیدات آنان حمایت می کند.

وی از افتتاح ۱۳۶۰ پروژه عمرانی از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت سال جاری با اعتبار ۴۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: در بخش مسکن اقدامات خوبی در حال انجام است و طی دو سال گذشته ۲۵۰۰ واحد را به افراد واجد شرایط واگذار کردیم. ۱۲ هزار واحد در حال ساخت داریم و ۲۲ هزار واحد نیز عملیات اجرایی را آغاز کرده اند و برای ۳۰ هزار نفر نیز تامین زمین انجام شده است.

عباسی از آماده بهره برداری بودن ۱۳۶۰ واحد بنیاد مسکن و کمیته امداد و بازآفرینی و مسکن مهر و.... در هفته دولت امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت پسماند و لندفیل سراوان و کارخانه کود آلی نیز اقدامات خوبی در حال انجام است و مراحل پایانی را طی می کنیم.

وی در پایان با تجدید میثاق با شهدا و امام شهدا، بر تلاش شبانه روزی مدیران تاکید کرد و گفت: براساس اصول نظام اسلامی و راهبردهای دولت سیزدهم خدمتگزاری صادق برای مردم خواهیم بود تا مسر توسعه و تعالی را با سرعت پیش برویم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402060200989
  • خبرنگار : 50040