اسکان بیش از ۱۸۰۰ خانوار فرهنگی در مراکز رفاهی گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از ۳۰ تیرماه تاکنون ۱۸۴۳ خانوار فرهنگی از خدمات ۱۱ مرکز رفاهی و ۱۶۵ مدرسه منتخب استان گیلان بهره‌مند شدند.

محمد فائزی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان در پذیرش از میهمانان فرهنگی اظهار کرد: از ۳۰ تیرماه همزمان با آغاز زمان فعالیت مراکز اسکان فرهنگیان، تاکنون ۱۸۴۳ خانوار فرهنگی از خدمات ۱۱ مرکز رفاهی و ۱۶۵ مدرسه منتخب استان گیلان بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۶۸۹۰ نفر از امکانات مراکز رفاهی و مدارس برگزیده استان استفاده کرده‌اند، افزود: ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت در شهرهای لاهیجان، تالش، کومله، رضوانشهر، فومن، بندرانزلی، رشت، دهکده ساحلی یک و دو انزلی و آستارا هم از امکانات آموزش و پرورش استان در تابستان سال‌جاری به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: امکانات کلاس‌ها شامل وسایل سرمایشی، گرمایشی، صوتی و تصویری مناسب با درجه بندی کلاس‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

فائزی درباره نحوه پذیرش در مراکز رفاهی بیان کرد: در حال حاضر برای ذخیره اسکان در سوئیت‌ها و مراکز رفاهی، پذیرش، حضوری خواهد بود و برای اسکان در مدارس هم متقاضیان به ستاد مرکزی اسکان در مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی با اشاره به اولویت پذیرش فرهنگیان در مراکز رفاهی بیان کرد: اگر متقاضی فرهنگی وجود نداشته باشد، ستادهای اسکان مناطق می‌توانند نسبت به پذیرش مسافران غیر فرهنگی اقدام کنند.

گفتنی است؛ در تابستان سال گذشته ۵۸ هزار و ۱۲۹ خانوار شامل ۲۶۰ هزار و ۷۹۴ نفر از امکانات مدارس و مراکز رفاهی گیلان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402053019475
  • خبرنگار : 50042