نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در بیرجند گشایش یافت

نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در بیرجند با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یکشنبه شب ۲۹ مرداد در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در بازارچه دائمی صنایع دستی - فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد گفت: این نمایشگاه به همت مجموعه‌های فرهنگی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برپا شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نوشت افزارها و لوازم التحریر، فرصتی برای اشاعه فرهنگ است، افزود: اکنون دشمن در جنگ نرم تمام عیار نسبت به ما در حال برنامه‌ریزی و اجراست و یکی از موضوعات و محورهای جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمن این است که تفکر و اندیشه جوان و نوجوان ما را تحت القای تفکرات منحط خود قرار دهد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دشمن از طریق هنر و با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای پیش می‌آید و یکی از موضوعاتی که در سنوات گذشته پیوسته با آن روبه‌رو بودیم، نوشت‌ افزار بود و روی نوشت‌ افزارها اشکال و تصاویر شیطان‌ پرستی کشیده می‌شد و شاهد تبلیغ نمادهای غربی بودیم.

وی گفت: جوان و نوجوان به اقتضای سن خود به محض اینکه نمادی را ببیند در فکر و ذهنش نقش می‌بندد و تا زمانی که این نمادها را از ذهن دور کنیم کلی اثرات به جای می‌ماند که به نوعی شاید فرد نتواند آن فرهنگ را از خود دور کند.

طالبی تصریح کرد: هدف از برپایی نمایشگاه نوشت‌ افزار ایرانی اسلامی این است جوان و نوجوانی که بیشترین تاثیرپذیری از این اشکال و تصاویر دارند را به سمت تصاویر دینی، انقلابی و اسلامی سوق دهیم و بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت داشته باشیم.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی، حمایت از تولید داخلی و همچنین تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی که دارای اهمیت زیادی است، دایر شد.

وی با بیان اینکه در نقشه مهندسی فرهنگی کشور اولین اولویت فرهنگی، تقویت هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی است، بیان کرد: در این راستا بحث مهندسی نوشت افزار مدارس در اولویت قرار گرفته و سال گذشته اولین رویداد این نمایشگاه را در خراسان جنوبی به همت صنف نوشت افزار و لوازم التحریر استان برگزار کردیم.

فرخنده با بیان اینکه امسال دومین سالی است که نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می شود، از رسانه‌ها خواست درخصوص این نمایشگاه اطلاع رسانی و تبلیغات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی تا جمعه ۳ شهریور در محل فرهنگسرای بیرجند دایر است و هر شب یک رویداد فرهنگی هنری مرتبط با عاشورا برای علاقمندان در این محل برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تلاش کردیم تا جنس نوشت افزارها در این نمایشگاه تولید داخل کشور باشد و تلاش شده تا دفاتر مرتبط با نمادهای فرهنگی استان تولید و ارائه دهیم و تکلیف همه والدین و مسئولین این است که نسل جوان و نونهال را در حوزه هدایت فرهنگی مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: نگذاریم جریان منحط غرب با نفوذ فرهنگی در حوزه نمادهای خود از طریق ابزار مدارس بتوانند نفوذ و رسوخی در بین فرزندان ما داشته باشند و این مهم ترین تکلیف در عرصه مدارس است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب در محل بیرجند، بلوار صیادشیرازی، بازارچه دائمی صنایع دستی، جنب فرهنگسرای شهر دایر است. این نمایشگاه به همت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و با مشارکت شهرداری بیرجند، بنیاد علوی خراسان جنوبی، موسسه افق هزاره و همچنین اتحادیه صنف محصولات فرهنگی خراسان جنوبی برپا شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402053019237
  • خبرنگار : 50026