اسموتریچ: برای افزایش شهرک‌سازی در کرانه باختری تلاش می‌کنیم

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم برای افزایش واحدهای مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: ارتش اسرائیل باید به حملات خود در کرانه باختری ادامه بدهد و امنیت را برقرار سازد. ما نیز برای افزایش ساخت و ساز و تقویت شهرک سازی در این منطقه تلاش می‌کنیم.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که اسموتریچ طرحی را برای مشروعیت بخشی به ۱۵۵ کانون غیرقانونی شهرک سازی در کرانه باختری با بهره برداری از سیطره خود بر وزارت دارایی و همچنین امور شهرک‌ها در داخل وزارت جنگ در نظر دارد.

این منابع اعلام کردند: این طرح نقشه‌ای را برای تمام کانون‌های شهرک سازی خارج از خط سبز با هدف مشروعیت بخشی به آن‌ها ترسیم می‌کند. طرح اسموتریچ ابتدا بر مشروعیت بخشی به شهرک‌های شمال و کرانه باختری و بعد شهرک‌های غیرقانونی در منطقه الخلیل و غور اردن متمرکز است. میلیون‌ها شکِل به این طرح اختصاص داده شده است. همچنین جاده‌هایی در این شهرک‌ها ساخته شده و به شبکه‌های آب و برق متصل می‌شود.

با اینکه شورای امنیت تمام اقدامات مربوط به ساخت و ساز در کرانه باختری را غیرقانونی می‌داند رژیم صهیونیستی بین منازلی که در شهرک‌هایی ساخته می‌شود که درباره آن توافق حاصل شده و وزارت جنگ آن را روی اراضی متعلق به رژیم می‌سازد و شهرک‌های غیرقانونی که بدون مجوز لازم و معمولا بر روی اراضی فلسطینی ساخته می‌شود، تفاوت قائل می‌شود.

یک منبع امنیتی صهیونیست گفت: این مساله موجب افزایش تنش با فلسطینی‌ها و آمریکا می‌شود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسموتریچ هفته آینده برای دستیابی به موافقت کابینه با اختصاص ۱۸۰ میلیون دلار به شهرک‌ها تلاش خواهد کرد.

این طرح شامل اختصاص میلیون‌ها دلار به خدمات بهداشت، آموزش و تقویت حضور غیرنظامیان در کرانه باختری است.

از چند ماه پیش کرانه باختری شاهد درگیری‌های شدید به دلیل یورش‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه است.

اظهارات اسموتریچ به دنبال عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی در شهرک حواره ایراد شد. این عملیات به کشته شدن دو شهرک نشین منجر شد.
 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402052918339
  • خبرنگار : 71516