مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

رفع تصرف از ۱۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از رفع تصرف ۱۰ مورد تغییر کاربری اراضی در شهرستان خبر داد.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد حفاظت از حرائم اراضی کشاورزی و باغات شهرستان بروجرد به منظور رفع تصرفات و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز، با مشارکت اداره جهاد کشاورزی شهرستان، نماینده دادستان، امور راضی و عوامل انتظامی شهرستان، ۱۰ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی و سکوسازی قلع و قمع و اعاده به وضع سابق صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این عملیات در راستای جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲، ماده ۱۰، ماده ۳ و ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی به‌منظور تأمین امنیت غذایی کشور افزود: با هرگونه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل ریختن مصالح ساختمانی، ساخت بنا، دیوارکشی، فنس‌کشی و هرگونه خرد شدن اراضی کشاورزی برخورد قانونی خواهد شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای حفظ اراضی ارزشمند زراعی و باغ‌ها جهت جلوگیری از سوءاستفاده دلالان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیرقانونی است و در صورت مشاهده پس از اعلام به مراجع قضایی و صدور رأی تخریب خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: بهره‌برداران در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه به آدرس https://cms.laoi.ir/ تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402052918168
  • خبرنگار : 50175