امام جمعه سمنان:

هدف از حمله تروریستی شیراز اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز گفت: هدف از این حمله تروریستی اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز 27 مرداد در نماز جمعه این هفته در مصلای سمنان ضمن محکوم کردن جنایت تروریست ها در حمله به حرم حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: حمله به اماکن مذهبی با هدف دامن زدن به اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی و آسیب به وحدت بین کشورهای منطقه از جمله ایران، افغانستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای منطقه انجام می شود.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر سه حمله تروریستی به اماکن مذهبی در شیراز و مشهد از سوی تروریست ها انجام شده، ادامه داد: دشمنان با این حملات سخیف و ناجوانمردانه به دنبال ایجاد تنش در روابط کشورهای اسلامی و آسیب به وحدت بین ایران و افغانستان، تاجیکستان و دامن زدن به اختلافات مذهبی بین اهل تشیع  و تسنن هستد.

وی ضمن تسلیت شهادت دو نفر در حمله تروریستی اخیر در حرم حضرت شاهچراغ(ع) افزود: دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به نظام و کشور با سخت‌ترین دسیسه‌ها هستند.

امام جمعه سمنان، حفظ وحدت و بصیرت‌افزایی را راهکار خنثی‌سازی توطئه دشمنان برشمرد و خواستار حفظ وحدت و انسجام بین همه دوستداران اسلام و انقلاب شد.

حجت الاسلام مطیعی بر لزوم رویکرد جهادی به خدمات رسانی به مردم تاکید و خاطرنشان کرد: موفقیت و سربلندی کشور مستلزم کار جهادی شبانه‌روزی مسوولان است.

وی به تمجید از خدمات سپاه پاسداران پرداخت و اظهار کرد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب در دیدار با سرداران سپاه فرمودند سپاه از نهادهای پرافتخار است و قدرت بالای بازدارندگی کشور، سلامت معنوی، حضور مقتدرانه و دفاع از ارزش های انقلاب، ارائه خدمات جهادی گسترده و... از افتخارات قابل توجه سپاه پاسداران است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وظیفه سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی تصریح کرد: رعایت تقوای الهی و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه همه مردم و مسوولان و از جمله سپاه پاسداران است.

وی در ادامه به در پیش بودن روز جهانی مسجد پرداخت و گفت: همانطور که امام راحل فرموند مسجد سنگر است و باید این سنگر را حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر جذب حداکثری جوانان به مساجد تاکید و به والدین و خانواده ها توصیه کرد: با بردن فرزندان خود به مساجد به تقویت معنویت در کودکان خود کمک کنند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری به سالروز کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت دکتر مصدق پرداخت و گفت: همه مشکلات کشور در مقاطع مختلف و از جمله در کودتای ۲۸ مرداد ریشه در دسیسه های استکبار جهانی دارد.

به گزارش ایسنا، خطیب جمعه سمنان در خطبه اول نماز جمعه این هفته سمنان نیز به ادامه بحث معاد در آیات وحی و روایات اسلامی پرداخت که چند هفته ای است از سوی نماینده ولی فقیه در استان مطرح و تبیین می شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402052717202
  • خبرنگار :