اولین کشتی باری اوکراینی پس از توقف معامله غلات وارد تنگه بسفر شد

داده‌های سرویس ردیابی ترافیک دریایی امروز جمعه نشان داد که اولین کشتی تجاری اوکراینی پس از پایان قرارداد غلات، بندر اودسا را ترک کرده و وارد تنگه بسفر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، طبق داده‌ها، کشتی‌ای به نام "جوزف شولت" در ساعت ۰۶:۲۰ به وقت گرینویچ از تنگه بسفر از دریای سیاه عبور کرد و به سمت مقصد خود - بندر استانبول در حرکت است.

روز چهارشنبه، الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت اوکراین گفت که کشتی کانتینری جوزف شولت با بیش از ۳۰۰۰۰ تن محموله، بندر اودسا را ترک کرد، جایی که از ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ در آنجا پهلو گرفته بود.

کوباکوف خاطرنشان کرد که این اولین کشتی است که از ۱۶ ژوئیه بندر اودسا را ترک کرد. در ۱۸ ژوئیه، ابتکار غلات دریای سیاه با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل که یک کریدور بشردوستانه را برای اجازه صادرات غلات اوکراینی در سال گذشته فراهم می‌کرد، منقضی شد، زیرا روسیه مشارکت خود را در این قرارداد تمدید نکرد.

مسکو تاکید کرده که بخش مربوط به توافق در مورد تسهیل صادرات غلات و کود روسیه، به ویژه در رابطه با اتصال مجدد بانک‌های روسی به سوئیفت و رفع انسداد خط لوله آمونیاک Tolyatti-Odesa محقق نشده است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052717043
  • خبرنگار : 90067