معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

مهارت‌آموزی راهکار مطمئن برای اشتغال زندانیان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مهارت آموزی راهکار مطمئن یرای اشتغال زندانیان است، بیان کرد: حرفه‌آموزی یکی از شاخص‌های اصلاح و تربیت مددجویان زندانی است تا با تعامل دوسویه بتوان زمینه بهره مندی تعداد بیشتری از مددجویان را فراهم کرد.

محمد کلامی در نشست شورای مهارت استان گفت: باتوجه‌ به نوع نگاه جدید به مقوله فرهنگی، اجتماعی و مهارتی به حرفه‌آموزی مددجویان زندان در آینده شاهد تحول کاربردی در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: آموزش زندانیان علاوه بر غنی‌سازی اوقات سبب کسب مهارت مددجویان در دوران محکومیت شده تا پس از طی محکومیت و با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کسب‌وکاری راه‌اندازی و وارد بازار کار شده و بازگشتی شرافتمندانه و سعادتمند به آغوش خانواده و اجتماع داشته و فرد مثمرثمر برای خود، خانواده و جامعه باشند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای به حق در مهارت‌آموزی زندانیان تبریز شایسته عمل کرده و با زندان‌ها تعامل بسیار خوبی داشته است.

خلیل‌اللهی پرکردن اوقات فراغت زندانیان، تربیت نیروهای متخصص، کسب درآمد و پیشگیری از آسیب‌پذیری خانواده زندانیان را از جمله اهداف برنامه‌های اصلاحی و مهارت‌آموزی برشمرد.

مدیرکل اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌ها نیز، توجه ویژه مسئولان استان به مهارت‌آموزی زندانیان را قابل‌ستایش دانست و گفت: اشتغال و کسب درآمد برای زندانیان در کاهش جمعیت کشوری زندان‌ها نقش بسزایی دارد؛ ازاین‌رو با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای پارسال حدود ۱۰۰ هزار گواهینامه مهارت به زندانیان کشور صادر شده و در آذربایجان شرقی هم تنها در ۴ماهه اول امسال، یک هزار و ۶۲۵گواهینامه مهارت‌آموزی صادر شده است.

پژمان پروین افزود: پارسال ۴۶ هزار زندانی مولد داشتیم که ماهانه حقوق دریافت می‌کردند و باتوجه‌ به توسعه مهارت‌آموزی در زندان‌ها، این آمار روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت در این جلسه گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب اولویت اصلی کشور اشتغال و معیشت مردم است که یکی از مولفه‌های آن، آموزش‌های‌های فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا یکی از پیوست‌های ترویجی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

مهدی دارائی در ادامه افزود: در دو سال اول دولت سیزدهم ۶۰۰ رویداد مهارت محور در داخل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور داشته‌ایم که نشان از اهمیت آموزش‌های مهارتی برای دولت است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۹۱ زندان امسال در بحث برگزاری مسابقات مهارت در کل کشور نقش آفرینی کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله آموزش در زندان افزود: این اداره کل در سال ۱۴۰۱ توانسته است با مشارکت آموزش زندان، تعداد هفت هزار و ۲۱۱ نفر دوره معادل ۶۱۱ هزار و ۵۶۳ نفر- ساعت و در سال جاری نیز تعداد سه هزار و ۱۵۷ نفر دوره معادل ۲۶۷ هزار و ۴۶۳ نفر- ساعت آموزش‌های مهارتی به زندانیان ارائه نماید.

علی مشایخی خاطرنشان کرد: در این خصوص رشته‌های آموزشی در زندان شامل امور مالی و بازرگانی،برق، بهداشت و ایمنی، پتروشیمی، تاسیسات، جوشکاری و بازرسی جوش، خدمات آموزشی، ساختمان، صنایع پوشاک، صنایع دستی (بافت)، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، معماری، کشاورزی، خدمات تغذیه‌ای، صنایع خودرو، صنایع دستی (دوختهای سنتی)، صنعت گاز، طلا و جواهرسازی و فرش ارائه شده است.

گفتنی‌است؛ در آیین اختتامیه مسابقات مهارت‌های زندانیان آذربایجان شرقی از نفرات برتر هفت مهارت تجلیل شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402052515930
  • خبرنگار :

برچسب‌ها