رشد ۱۴۵ درصدی ثبت نام متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس دوازدهم در استان مرکزی

با آغاز فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، این فرایند در استان مرکزی نیز کلید خورد و در نهایت با اتمام زمان قانونی در نظر گرفته شده برای این مرحله، تعداد داوطلبانی که برای پیش ثبت نام اقدام کرده اند، ۹۴۶ نفر اعلام شد.

به گزارش ایسنا، به گفته بهنام نظری رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی استقبال قابل توجهی از سوی متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که منجر به ترافیک شدید سامانه پیش ثبت‌نام در ساعات پایانی شد.

وی از رشد ۱۴۵ درصدی و افزایش ۵۵۹ نفری ثبت نام متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس خبر داد و گفت: تعداد مجموع متقاضیان ورود به مجلس از ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی در دوره یازدهم ۳۸۷ نفر بوده است.

نظری اظهار کرد: از مجموع متقاضیان، ۸۴۱ نفر مرد و ۱۰۵ نفر زن هستند، بر این اساس ترکیب جنسیتی شامل ۱۱ درصد خانم و ۸۹ درصد آقا است، این در حالی است که در دوره قبل تعداد متقاضیان خانم ۴۶ نفر بوده است.

 وی گفت: پس از اعلام آمار نهایی، تعداد پیش ثبت‌نام کنندگان قطعی در حوزه‌های انتخابیه‌ نیز با تغییراتی مواجه شد که بدین ترتیب آمار متقاضیان در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب با ۲ نفر افزایش به ۳۷۲ نفر، ساوه و زرندیه با یک نفر افزایش به ۱۵۵ نفر، تفرش، آشتیان و فراهان با یک نفر افزایش به ۱۵۳ نفر، شازند با یک نفر افزایش به ۹۷ نفر و دلیجان و محلات با ۳ نفر افزایش به ۶۱ نفر رسید، همچنین در حوزه انتخابیه خمین بدون تغییر آمار قبلی، ۱۰۸ نفر پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۳ درصد دکترا، ۱۳ درصد کارشناسی با سابقه ایثارگری یا نمایندگی مجلس هستند و دو درصد مدرک حوزوی دارند، گفت: به لحاظ ترکیب سنی ۵۷ درصد متقاضیان در رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال، ۱۴ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۳ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال، ۹ درصد ۵۵ تا ۶۰ سال، ۶ درصد ۶۰ تا ۶۵ سال و یک درصد ۶۵ تا ۷۰ سال هستند که آمارها بیانگر استقبال قابل توجه و پیشتازی جوانان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402052515826
  • خبرنگار :