رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت محور شوشتر – دزفول اظهار کرد: این محور یکی از کریدورهای ملی است که از محل اعتبارات ملی مناقصات آن در حال برگزاری است.
وی افزود: برای چهار خطه شدن این محور مناقصاتی در حال برگزاری است اما گلوگاههایی در این طرح وجود دارد که در صورت حل مشکلات این گلوگاهها، شاهد چهارخطه شدن کل محور خواهیم بود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: از سمت ملاثانی تا شوشتر ۴ کیلومتر از این محور باقی مانده است که باید چهار خطه شود و همچنین ۴ کیلومتر دیگر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال چهارخطه شدن است.
بهرامی عنوان کرد: پل گرگر یکی از گلوگاههای این محور است که مطالعات آن در حال تکمیل است و به زودی به مناقصه خواهد رفت. پس از تکمیل این پل کل محور از ملاثانی تا شوشتر به صورت چهارخطه خواهد شد.
وی با بیان اینکه از شوشتر تا دزفول نیز در حدود ۳۰ کیلومتر از طریق پیمانکار در حال انجام کار است، ادامه داد: البته مشکلات و معارضانی در این مسیر وجود دارد که در حال رفع این معارضان هستیم. از این ۳۰ کیلومتر حدود ۱۲ کیلومتر رفع معارض شده و پیمانکار در حال انجام کار است و بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای تکمیل و چهار خطه شدن کل محور شوشتر به دزفول حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
بهرامی بیان کرد: این محور یکی از محورهای شریانی و مهم استان و البته یک محور حادثه خیز است و با اعتبارات قطره چکانی نمیتوان آن را تکمیل کرد و باید برای تکمیل آن ۵ تا ۶ سال منتظر ماند.
وی خاطرنشان کرد: باید کمک و اعتبار ویژه ای برای تکمیل این محور انجام شود تا شاهد چهارخطه شدن مسیر و همچنین ارتقای سطح ایمنی این محور باشیم.
انتهای پیام