رئیس شبکه دامپزشکی باخرز

واکسیناسیون تب برفکی با توجه به فقر مراتع، اهمیت بسیاری در سلامت دام دارد

رئیس شبکه دامپزشکی باخرز گفت: واکسیناسیون تب برفکی اهمیت زیادی در سلامت دام و سیستم ایمنی بدن دام‌ها با توجه به فقر مراتع در سال زراعی جاری دارد.

مسعود هدائی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین این شهرستان از ابتدای مردادماه آغاز شده است.

 وی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی در جمعیت دام سبک و سنگین بوده که میزان واگیری آن نزدیک به ۱۰۰ درصد همراه با تلفات بالا است.

رئیس شبکه دامپزشکی باخرز خاطرنشان کرد: تب بالا، لنگش، بی‌حالی، زخم گسترده دهان و لثه، بی‌اشتهایی، کاهش تولید شیر و گوشت جزء مهم‌ترین علائم این بیماری است.

 وی افزود: این فاز از اوایل مردادماه سال جاری با بهره‌گیری از توان تیم‌های دولتی و به صورت رایگان به صورت سراسری آغاز و به مدت دو ماه ادامه دارد.

هدائی گفت: در این طرح پیش بینی و برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد دام سبک و ۹۰ درصد دام سنگین جمعیت دامی باخرز شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات واکسیناسیون از روستاهای پرخطر و با جمعیت دامی بالاتر شروع و تا دور دست‌ترین و کم جمعیت‌ترین روستاها به صورت رایگان ادامه خواهد داشت.

 رئیس شبکه دامپزشکی باخرز یادآور شد: واکسیناسیون تب برفکی اهمیت بسیاری در سلامت دام و سیستم ایمنی بدن دام‌ها با توجه به فقر مراتع در سال زراعی جاری دارد.

به گفته وی، دامداران باخرز ۱۰۳ هزار دام سبک و ۹ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین پرورش می‌دهند و ۳۰ واحد صنعتی مرغداری نیز مشغول پرورش طیور گوشتی و تخم‌گذار هستند.

شهرستان ۵۳ هزار نفری باخرز با ۲ شهر باخرز و قلعه نو علیا و ۵۲ روستا در فاصله ۲۱۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051811550
  • خبرنگار : 50091