مدیرکل نوسازی مدارس استان:

نیاز مدارس خراسان شمالی به سرویس های بهداشتی برطرف می شود

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: نیاز مدارس استان به سرویس های بهداشتی برطرف می شود.

امین فلاح با حضور در دفتر ایسنا خراسان شمالی و دیدار با اعضای تحریریه این خبرگزاری به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: نیاز مدارس استان به سرویس های بهداشتی، احصاء شده و طبق بررسی های صورت گرفته مدارس به ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی نیاز دارند.

وی افزود: در همین راستا قرارداد ساخت ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی منعقد شده و علاوه بر آن، ساخت ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی پیش ساخته نیز برای مدارس پیش ساخته در نظر گرفته شده است.

فلاح با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت ۱۱۰ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس در دست اجرا است، ادامه داد: طی مهر ماه امسال ۲۸ پروژه با ۱۶۰ کلاس درس به بهره برداری می رسد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۷۰۰ مدرسه با ۸ هزار کلاس درس در خراسان شمالی وجود دارد.

این مقام مسئول در ارتباط با تامین تجهیزات مدارس بیان کرد: در سال مالی گذشته، ۳۷ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس استان خریداری شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد سیستم های گرمایش استان استاندارد هستند و ۱۲ میلیارد تومان برای سیستم های گرمایشی خرید تجهیزات داشته ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی افزود: طی سال جاری ۸ میلیارد تومان اعتبار صرف تعمیرات مدارس شده است.

وی به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و ادامه داد: در راستای اجرای این طرح ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیر هنرستان ها به منظور شاداب سازی محیط از جمله خرید رنگ و نقاشی تجهیزات هزینه شده است.

فلاح با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی طی سال گذشته گفت: طی این سفر ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی افزود: طی چند روز گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت اولین پردیس خواهران که از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده، اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: طی سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز ۴۲۰ میلیارد تومان جذب شد که اقدامات بسیار خوبی در راستای مدرسه سازی در این استان صورت گرفت.

به گفته وی، خراسان شمالی تنها استانی به حساب می آید که ۶ شهرستان آن دارای استخر دانش آموزی است و با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری موفق شدیم سالن های ورزشی خوبی برای دانش آموزان احداث کنیم که تعداد آن ها ۱۰ سالن ورزشی است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402051710632
  • خبرنگار : 50046