مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی تولید انگور در خراسان شمالی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کاهش ۳۰ درصدی تولید انگور طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

صفدر صفدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پیش بینی می شود میزان تولید انگور طی امسال به ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن برسد. میزان تولید انگور در سال گذشته ۱۵۰ تن بوده است.

صفدری گفت: علت اصلی کاهش تولید انگور در خراسان شمالی طی امسال، سرمازدگی و خشکسالی است؛ بیشترین کاهش میزان تولید انگور در باغات انگور کلاهداری در منطقه بدرانلوی بجنورد اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول در ارتباط با برنامه های صادراتی این محصول نیز بیان کرد: برای صادرات انگور به خارج استان جلسات متعددی با سازمان میادین تهران و اتحادیه تعاونی تولید باغداران کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن برای صادرات انگور به خارج از کشور از تعدادی از صادرکنندگان بومی منطقه و غیربومی دعوت شده که آمادگی خود را برای صادرات این محصول به سایر کشورها اعلام کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد انگورهای تولیدی این استان به صورت تازه خوری مصرف می شود و مابقی باید صادر شوند.

خراسان شمالی حدود ۱۶ هزار تاکستان دارد که مهمترین انگور تولیدی در این استان کلاهداری و بعد از کشمشی است. خراسان شمالی یکی از استان هایی است که میزان تولید کشمش در آن بسیار بالاست و قسمت اعظم آن به خارج کشور صادر می شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402051609862
  • خبرنگار : 50046