فرماندار بابل خبرداد؛

اختصاص اعتبار ۲۲۲ میلیارد تومانی برای ۴۳۰ پروژه شهرستان بابل

فرماندار بابل با اشاره به اینکه نیازمند اعتبارات بیشتری برای رفع مشکلات موجود در شهرستان هستیم، گفت: امسال اعتبار شهرستان بابل ۲۲۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان برای بیش از ۴۳۰ پروژه در نظر گرفته شد.

قاسم عزیززاده گرجی امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بابل با بیان اینکه دغدغه مدیران دستگاه های اجرایی باید مطالبات مردمی باشد، افزود: نگاه ما در کمیته برنامه‌ریزی نگاهی جامع و فراگیر، بدون داشتن گرایش خاصی است لذا هرگز نظرشخصی را برای کم یا افزایش اعتبار پروژه‌ها لحاظ نکردیم بلکه خود دستگاه های اجرایی با توجه به منافع سازمانی و مطالبه‌گری که داشتند در جذب اعتبارات نقش داشتند.

وی به ضرورت بازنگری شاخص‌ها در تخصیص اعتبارات اشاره و یادآور شد: ما در تقسیم اعتبارات، عدالت را رعایت کردیم اما اگر جایی نتوانستیم سهم‌بری کنیم دلیل آن اطلاعاتی است که ادارت شهرستانی به استان و بعد به وزارت متبوع برای تعیین شاخص‌ها اعلام شد.

گرجی با اشاره به اینکه کار کمیته برنامه ریزی مهم تر از رصد کردن، نظارت و ارزیابی اعتبارات است، ادامه داد: تعیین خط مشی، تدوین سند توسعه، فرصت طراحی و برنامه‌ریزی، نقشه راه و مسائل فرهنگی، علمی، صنعتی، گردشگری وغیره شهرستان بر عهده کمیته برنامه‌ریزی است.

فرماندار ویژه شهرستان بابل با تاکید براینکه همه دستگاه های اجرایی نقش موثری در برخورداری و سهم بری دستگاه خود از اعتبارات فراشهرستانی، ملی، اعتبارات مستمر، سفرهای استانی، سفر ریاست جمهور و ردیف های متفرقه دارند، خاطرنشان کرد: ادارات شهرستانی باید برای جذب اعتبارات برای پروژه‌هایی که ماهیت شهرستانی دارند پیگیری جدی داشته باشند. گویا بعضی از مدیران ما در این حوزه غفلت می‌کنند که باید گزارش کاملی از این نوع پروژه های به ما اعلام شود.

این مسئول تسهیل و تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستانی را مورد  تاکید قرار داد و یادآور شد: گاهی بی‌تدبیری در این حوزه سبب شده چندبار برای یک پروژه هزینه شود. لازم است کیفیت ساخت پروژه در اولویت باشد.

عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه ضروری است دستگاه‌های اجرایی برای پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی اقدام کنند گفت: دستگاه‌های اجرایی طرح‌هایی را تقبل کنند که قادر به اداره کردن آن هستند.

وی افزود: مدیری موفق است که ساز و کار واگذاری طبق قانون را فراهم کند.

فرماندار بابل با اشاره به اینکه مدیران باید اشراف کامل به موضوعات دستگاه مربوطه داشته باشند، اظهار کرد: مردم دارای مشکلات زیادی هستند اولویت کار دستگاه‌های اجرایی خدمت و رفع مشکلات باید باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402051509279
  • خبرنگار : 50490