به گزارش ایسنا، زهرا شمساحسان با تأکید بر لزوم توجه به وضعیت نگهداشت معابر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور افزایش عمر رویههای آسفالتی شهر تهران گفت: در حال حاضر وضعیت معابر از حیث ایجاد ترک و حفرههای به وجود آمده در سطح آسفالت معابر و بزرگراههای شهر تهران مناسب ارزیابی نمیشود و تعدد پیامهای سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ حاکی از عدم حصول رضایت شهروندان در این خصوص است و امیدوارم پیامهای مردمی به این سامانهها مورد توجه قرار گیرد و به مانند گزارش خاموشی پلهای مکانیزه نباشد.
وی با بیان اینکه متوسط عمر آسفالت در دنیا ۲۰ سال است، اما عمر آسفالت در تهران حدود ۴ سال برآورد میشود، افزود: پایین بودن عمر آسفالت در شهر تهران علاوه بر هزینه آسفالت، هزینههای غیرمستقیم از قبیل هزینه خطکشی، هزینه بسترسازی جداول و تجهیزات ترافیکی، هزینه ایمنی، هزینه مسدود کردن معابر و نارضایتی شهروندان را به همراه دارد.
وی اضافه کرد: از عوامل عمده در افت کیفیت آسفالت معابر میتوان به نظارت ضعیف به هنگام تولید و اجرای آسفالت و پایین بودن مدت ضمانت کیفیت آسفالت پس از اجرای آن اشاره کرد.
شمساحسان خاطرنشان کرد: عدم مدیریت یکپارچه در امور زیربنایی و زیرساختها از قبیل اقدامات ناهماهنگ سایر دستگاه ها و اعمال سلایق مدیران مناطق ۲۲ گانه در خصوص تأمین مصالح، تولید آسفالت و ترمیم و نگهداری معابر از دیگر عوامل موثر بر افت کیفیت آسفالت معابر است.
وی گفت: مشکلات عمده فعلی در حوزه آسفالت ناشی از عدم توازن هزینههای کارخانجات آسفالت با راندمان فعلی و عدم کنترل کیفیت صحیح آسفالت پخش شده در سطح شهر است که این امر منجر به افزایش هزینه نگهداشت آسفالت در سطح شهر تهران شده است.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، با توجه به این که در حال حاضر توجه عمده معطوف به حمل و نقل عمومی است و از حجم پروژههای بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران کاسته شده و با عنایت به ظرفیت قابل توجه تولید کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و به منظور اتخاذ وحدت رویه در موضوع نگهداری آسفالت معابر شهر تهران، ضروری است که معاونت فنی و عمرانی طرح پیشنهادی فنی و اجرایی افزایش میانگین عمر آسفالت شهر تهران متناسب با مقیاس جهانی را طی یکماه آینده به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.
انتهای پیام